DUŠEK, J. Řízení stroje s PM v d-q osách při použití Matlab/Simulink [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.
Student zpracoval svou diplomovou práci v anglickém jazyce, po celou dobu pracoval iniciativně, využíval možností konzultace a práce má, podle mého názoru výbornou úroveń.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | A | 18/20 | |
Využití literatury | A | 9/10 |
Student se ve své práci zabývá modelováním synchronního motoru s rozdílnou indukčností v podélné a příčné ose. Je odvozen model tohoto stroje včetně uvažování ztrát. Dále je provedena syntéza regulátorů proudů a rychlosti, je navržen algoritmus pro řízení na maximální účinnost, který umožňuje i odbuzování stroje. Odborná úroveň práce je vysoká, simulované výsledky odpovídají požadovanému cíli. Přesto bych měl několik připomínek: -Metoda symetrického optima nevede k rychlejší odezvě regulační smyčky ale používá se pro regulační smyčku otáček z důvodu přesnosti regulace (soustava je astatická,podle OM by vyšel P nebo PD regulátor, který by si neporadil s poruchou - zatěžovacím momentem). -Součtovou časovou konstantu by bylo vhodné volit jako součet doby vzorkování a náhradní časové konstanty tranzistorového měniče - protože jsou stejně veliké. -I když jde pravděpodobně o modelový příklad, mohly být uvažovány i snímače proudu a rychlosti. -Bylo by vhodné ukázat odvození rov. 8.3 a 8.7, které jsou klíčové pro navržený algoritmus řízení. Vlastní práce je psána v anglickém jazyce, má i vysokou formální úroveň. Z realizovaných modelů a dosažených výsledků je patrné, že student dané problematice dokonale porozuměl a práce by mohla mít přínos i pro praktickou realizaci
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 45/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | A | 10/10 |
eVSKP id 27871