CHROUSTOVÁ, A. Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .

Posudky

Posudek vedoucího

Ruller, Ivan

Diplomantka se velmi pečlivě zabývala vyhodnocením zadaného území a zpracováním všech potřebných analýz. Dospěla k rozdělení programu do dvou samostatných objektů přístupných z hlavní přístupové komunikace z jihovýchodu. Směrem k severovýchodu je orientován hlavní vstup do hlavního objektu se základní školou a lyceem. Na opačné straně je pak situována mateřská školka. Na hlavní vstupní halu je orientována školní jídelna spojená s vnitřním atriem, na ně na severovýchodě navazuje tělovýchovná část s možností samostatného vstupu zvenčí i snadným přístupem z obou škol – základní i gymnasium. Celkově má práce i odpovídající grafickou úroveň a dává předpoklady úspěšného uplatnění v praxi. Otázka k obhajobě: Popište podrobně provedení jinak zajímavě tvarovaného ostění oken. Domnívám se, že by bylo třeba zvážit skladbu prefabrikovaných obkladových desek, která jistě bude mít přiznané styčné spáry, což výrazně ovlivní architektonický výraz objektu.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Přístup studenta ke zpracování Diplomantka pracovala svědomitě a systematicky po celou dobu určenou pro zpracování diplomové práce.
Navrhovaná známka
A
Body
90

Posudek oponenta

Němec, Josef

Diplomová práce dokládá schopnosti autorky úspěšně pracovat a uplatňovat v povolání architekta.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Urbanistické řešení A Urbanistická část práce obsahuje mimořádně rozsáhlou informační i analytickou základnu pro návrhovou část. Autorka respektuje městotvorné vztahy, proporce i souvislosti k danému místu.
Architektonické řešení B Zvolený princip uzavřeného bloku s klidovým atriem a samostatným objektem mateřské školy konvenuje funkčně i prostorově. Problematicky se projevuje design vnějších fasád - viz ostění oken.
Provozní řešení A Funkce celého komplexu jsou efektivně a bezkolizně uspořádány. Přínosné je dispoziční řešení mateřské školy a orientace hlavního vstupu do školy.
Technicko konstrukční řešení B Navržená konstrukční soustava je logická a dobře realizovatelná. Z pěti technických detailů je třeba u jednoho opravit oplechování atiky - viz odkapávací nosy.
Formální úroveň A Grafické zpracování celého elaborátu jee na velmi dobré úrovni. Výjimku tvoří jedna zcela tmavá vizualizace interiéru.
Navrhovaná známka
B
Body
88

Otázky

eVSKP id 72726