HOLCOVÁ, P. Škola, základ života - Soubor školských staveb v Ostravě na Černé louce [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Práce vychází z vhodného urbanistického pojetí a začlenění do daného prostoru a navazuje na pečlivě zpracované analýzy a rozbory. Přináší jasné členění na jednotlivé funkční celky s atriem a určením prostoru ve formě nástupního náměstíčka pro samostatný vstup veřejnosti do tělovýchovné části, což je účelné zejména proto, že obohacuje tuto náplň o bazén 12/16 m, kde využití veřejností bude přínosem i po ekonomické stránce. Samostatná orientace pro jednotlivé části pedagogického provozu přispívá k jasnému vnitřnímu členění na jednotlivé stupně ZŠ i lycea. Mateřská škola situovaná v samostatném objektu usnadní její výstavbu i vlastní provoz. Konstrukční řešení odpovídá danému charakteru objektu. Příjemně působí hravé a kultivované pojetí barevnosti celého komplexu. Otázka k obhajobě: Požární bezpečnost
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | Přístup byl příkaldný a zodpovědný v celém vymezeném období pro diplomovou práci. |
Autorka předvedla vyrovnaný výkon ve všech směrech na dobré úrovni. Stavba by podle tohoto materiálu mohla být realizována bez větších potíží a úspěšně by sloužila svému účelu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | Autorka situuje celý soubor staveb do jedné hmoty na severní část pozemku. Přibližuje tím vstupy do blízkosti tramvajových zastávek a vzdaluje se tak od záplavové oblasti řeky. Do její blízkosti pak situuje sportoviště a oddechovou část. Řešení má své opodstatnění. | |
Architektonické řešení | A | Celková kompozice hmot je poměrně jednoduchá a vyhýbá se jakýmkoliv extravagancím. Klid celého útvaru s mírným zdůrazněním třetího podlaží (aula, hudební učebna a nejvyšší třídy gymnasia) tvoří jednotná konstrukce železobetonového skeletu (s výjimkou zastřešení sportoviště). Nebezpečí monotónnosti navržených fasád autorka překonává intenzivní barevností výplňových ploch skeletu. Atrium u školské části bude příjemné. | |
Provozní řešení | A | Vazby jednotlivých funkcí celého areálu jsou celkem logicky propojeny a citlivě váženy. Školní provozy jsou jednoduché a rozsáhlé chodby dávají možnost využití pro studium a společenské aktivity. | |
Technicko konstrukční řešení | B | Konstrukce nevypadá na vážné problémy. Je jednoduchá a jasná. Je třeba vědět, jak vyřešit obvyklý problém s vytvářením tepelných mostů u sloupů litého železobetonového skeletu. | |
Formální úroveň | A | Grafické zpracování celé práce je čisté a přehledné, těžko mu lze vytýkat významné nedostatky. |
eVSKP id 72725