ČERNÝ, D. Vliv neupevněného nákladu na jízdní stabilitu vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2023.
Dominik Černý při vypracování své diplomové konzultoval a navrhoval jednotlivé kroky postupu řešení. S blížícím se termínem odevzdání se intenzita konzultací podstatným způsobem zvyšovala. Časová tíseň před odevzdáním se však bohužel negativně podepsala na celkovém výsledku odevzdané práce, kdy v práci zůstalo množství chyb i nesmazané poznámky. Získaná data a výsledky jsou však velmi cenné a využitelné pro praktické využití i navazující práce. Přes uvedené výhrady doporučuji k obhajobě s hodnocením C - dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | C | Diplomant splnil cíle požadované zadáním práce, nicméně k úplnosti by bylo vypracování práce možné rozšířit. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | C | Teoretická část je vypracována poměrně stručně, bohužel chybí provázání jednotlivých kapitol s dalšími částmi práce. Přes provedenou rešerši diplomant uvedl pouze několik zahraničních zdrojů. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | B | Použité metody zpracování dat diplomant zvolil způsobem adekvátním a odpovídajícím požadovanému cíli. Celkový výsledek je bohužel částečně ovlivněn časovou tísní před odevzdáním. | |
Odborná úroveň diplomové práce | C | Předložená diplomová práce obsahuje terminologicky nepřesné a nevhodné slovní obraty a termíny, což bohužel snižuje její úrověň. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | B | Získané výsledky o vlivu neupevněného nákladu na příčnou trajektorii vozidla jsou velmi cenné a bude možné je využít jak v praxi, tak případně jako základ pro další práce. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | B | Diplomant uvedl použité zdroje, jejich citování někdy není provedeno zcela správně. | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | D | Celkový dojem práce bohužel kazí množství chyb či zapomenutých poznámek. |
Viz komentáře k dílčím hodnocením. Celkově práce působí nedokončená, V nadpisu kapitoly 5 je uvedeno, že by měla obsahovat cíle, ty tam však explicitně nejsou a není splněna část dílčího úkolu zadání, tj. navrhnout úpravu metodiky, použité pro měření. Práci i přes uvedené nedostatky doporučji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | D | Práce působí dojmem vypracování tzv. "horkou jehlou", např. graf č. 3 (zbytečný), popis tab. č. 3 (zapomenutá a navíc neaplikovaná poznámka v popisku tabulky), graf č. 6 (popisek či hodnoty vodorovné osy), obr. 24 (co je ve sloupcích?), chybějící reference na vlastní obrázky garfy apod. Dále bylo jedním z cílů také navrhnout úpravu metodiky měření pro další výzkum, toto jsem v práci nenašel. | |
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | C | V rámci experimentální části byla provedena pro každé vozidlo série měření s neupevněným nákladem a pro některá vozidla jedno měření bez nákaldu. Pokud se ale měl hodnotit vliv neupevněného nákaldu, očekával bych spíše porovnání rovnocenného rozsahu jízd s upevněným (vozík zafixován uprostřed) a neupevněným nákaldem. Nicméně s ohledem na poměr hmotnosti nákladu vůči hmotnosti vozidla lze považovat za přijatelné i srovnání s jízdou bez nákladu. | |
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | D | Vlastní experiment (až na shora uvedené nedostatky rozsahu měření) byl navržen vhodně (užití normalizovaného testu, použitá měřicí technika). Rozsah použitých zdrojů se jeví jako malý (14 publikací z toho jen 3 zahraniční). Jak již bylo uvedeno výše, celková úroveň zpracování práce působí velmi uspěchaně. | |
Obtížnost a správnost řešení | C | Viz připomínky výše. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | B | Byla naměřena zajímavá data a z výsledku práce (resp. z jejich interpretace) lze pozorovat větší příčné vychýlení (byť řádově v centimetrech) při vyhýbacím manévru vozidla s neupevněným nákladem. | |
Odborná jazyková úroveň | B | ||
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | C | Popisek tabulky na jiné stránce než tabulka, zbytečné mezery mezi odstavci apod. |
eVSKP id 143853