BOLELOUCKÁ, A. B + B BARCELONA [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. 2010.

Posudky

Posudek vedoucího

Koleček, Ivan

Město - místo Město ve městě, dvě měřítka Barcelony jsou vepsány v konceptu projektu. Typologické prvky klasického města, ulice, náměstí, orientace vstupu se v měřítku programu školy stávají bohatým světem vztahů. Dvě rozhodnutí dávají tomuto světu jeho identitu a celistvost - stejná výška objemů budov a diagonála, historická stopa. Podobně jako diagonála Barcelony do měřítka celého města, Broadway New Yorku do měřítka Manhattanu. V každém z těchto příkladů se jedná o zvýraznění historických stop v racionalitě struktur zastavění. Program školy Princip východů a vstupů do jednotlivých prvků je podstatným charakterem funkčních vztahů, jednotlivé prvky programu jsou vyváženě rozmístěny, vždy se někde něco děje, existuje zde velká možnost setkání, různorodost vztahů věkových skupin studentů. Typologie jednotlivých prvků programu jsou jednoduché, racionální, prostorová struktura je zároveň strukturou statického řešení. Racionalita řešení je přeci jen podřízena několika kompromisům, osvětlení kmenových učeben, jídelna ve dvou podlažích, prodloužení jídelny a úplná ztráta krytých vnějších prostorů v prostředí jižního města. Použití dřeva je málo typické ve fasádách Barcelony a prostředí města, zvláště jestliže jsou dřevené plochy v přímé vazbě na městské prostory.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Přístup studenta ke zpracování A Důslednost přístupu ve stálé konfrontaci mezi jednoduchým konceptem a vývojem projektu nejlépe vyjadřuje postavení autorky ke své práci.
Navrhovaná známka
A
Body
90

Posudek oponenta

Rudiš, Viktor

Návrh je založen na jasné myšlence, školy strukturované do mříže pěších veřejných cest rozdělujících pravidelně blok staveniště.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Urbanistické řešení A Jasný a racionální urbanistický záměr rozdělit blok sítí pravidelných veřejných cest vymezujících plochy pro zastavění jednotlivými částmi školy. Tato pěší zóna náležející škole jí dává měřítko, určuje její provozní vztahy a charakteristický pavilonový charakter.
Architektonické řešení A Architektonický výraz objektu vychází ze základního koncept. Drobné měřítko pavilonů, jednotný charakter třípodlažních objektů zaručuje kontakt mezi nimi a kompaktnost celého bloku. Fasády jsou zakresleny schematicky.
Provozní řešení B Rozdělení bloku mříží cest rozděluje i školu na celkem 8 samostatných pavilonů. Domnívám se, že množství vchodů do jednotlivých objektů by mohlo by mohlo v provozu činit určité obtíže. V českých podmínkách pravděpodobně nepřijatelné. Pravidelné dispozice jsou racionální, bez typologických závad ( poddimenzované WC, výlohy ).
Technicko konstrukční řešení A Konstrukce menších prostorů je bez problémů. Konstrukce tělocvičny nejasná. Chybí zpráva.
Formální úroveň A Grafická úroveň kvalitní
Navrhovaná známka
A
Body
90

Otázky

eVSKP id 31387