PEŇÁZ, J. Vyrobení vzorku součásti aditivní technologií [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Bakalářská práce se jeví spíše jako rešerše, i když předkládá reálný výrobní proces, doložený zhotoveným vzorkem. Autor sestavil jedno z možných řešení, disponuje odbornými zkušenostmi a plně je využívá při práci s 3D softwarovými produkty. V závěru je rozebírán cenový dopad jako hlavní ukazatel výstupu řešení, ale nejsou ve větší míře zahrnuty souvislosti a podmínky funkčnosti výrobku.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Posuzovaná bakalářská práce je zpracována v souladu se zadáním na velmi dobré úrovni. Jedná se o práci řešící výrobu prototypu vratného kola, které je součástí sestavy generátoru GX30 sloužícího k dobíjení akumulátorů vyvíjeného společností SolidVision s.r.o. Teoretická část práce se zabývá charakteristikou jednotlivých aditivních technologií Rapid Prototyping s následnou výrobou prototypu vratného kola pomocí aditivní metody Laminated Object Manufacturing a Fused Deposition Modeling. V práci je popsána rovněž výroba vratného kola pomocí technologie třískového obrábění s využitím CNC obráběcího centra Hermle C20U. Práce je ukončena zhodnocením ekonomické situace výroby prototypu vratného kola s následnou diskusí, ve které se student zabývá pouze klady a zápory jednotlivých výrobních metod bez doporučení, která z uvedených možností výroby byla v konečné fázi zvolena z hlediska funkčnosti a použitelnosti prototypu. Je zřejmé, že student věnoval zpracování bakalářské práce potřebnou pozornost. Po grafické stránce je práce rovněž zpracována na velmi dobré úrovni. Podklady potřebné pro svoji práci student čerpal pouze z elektronických zdrojů, o které se také opírá. V práci se vyskytují drobné formální náležitosti a drobné překlepy. Při řešení bakalářské práce postupoval student správně. Prezentované výsledky jsou přesvědčivé a jsou přehledně uspořádány pomocí obrázků a tabulek. Práce je přehledná a srozumitelná. Z výše uvedených skutečností vyplývá, že student zadání splnil, a proto doporučuji bakalářskou práci k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | D |
eVSKP id 72563