HAMAL, J. Počítačové hry s technologií Unreal Engine [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2013.

Posudky

Posudek vedoucího

Roupec, Jan

Účelem práce bylo prozkoumat Unreal Engine jako jednu z technologií pro tvorbu 3D počítačových her a problematiku zpracovat způsobem využitelným při výuce softwarových technologií. Jako boční efekt je plánováno umístění vytvořených ukázkových aplikací na nový www portál ÚAI a jejich prostřednictvím zviditelnit ústav u veřejnosti, zejména u studentů středních škol. Autor s ohledem na využití možností nabízených Unreal Enginem zvolil bojovou hru z pohledu první osoby. Pro splnění požadavku zadání je ideovou motivací "osvobození FSI od teroristů". Autor osvědčil solidní teoretické znalosti a schopnost orientovat se v nových technologiích. Prokázal, že poznatky je schopen samostatně aplikovat při řešení praktických úloh. Autor velmi hluboko pronikl do vlastností používaného nástroje a vzniklá aplikace svým zpracováním, i přes poměrně jednoduchý námět, zejména po vizuální stránce odpovídá současným požadavkům na profesionální aplikace dané oblasti. Cíle práce, tedy prozkoumání zadané technologie a vytvoření použitelné ukázkové aplikace, byly splněny.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita B
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti A
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací A
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Krček, Petr

Předložená bakalářská práce je členěna do pěti kapitol včetně číslovaného úvodu i závěru. Kapitola 2 tvoří úvod do principů herního engine firmy Epic Games a kapitola 3 popisuje základní obsluhu oficiálního vývojového prostředí tohoto engine. Obě tyto kapitoly tvoří přehledovou část práce, která dostatečně pokrývá přístupy použité v ukázkovém programu. Návrh programu je vysvětlen v kapitole 4, samotný program je přiložen na DVD. Jedná se o počítačovou hru typu FPS (First-person shooter), což je pro použitý engine zcela typická aplikace. Těžiště práce lze pozorovat především v naprogramování chování objektů hry pomocí grafického programovacího nástroje Kismet a ve vytvoření scény v editoru vývojového prostředí. Dle zadání má být vytvořená aplikace použita k propagaci studia na ÚAI, proto se vytvořená scéna inspiruje skutečnými prostory university. Hratelností předložené aplikace autor dokázal znalost použitého herního engine, avšak pro účely propagace ústavu bych doporučoval provést ještě několik etap vývojového cyklu. Dále se domnívám, že pro účely propagace mohl autor zvolit jiný žánr hry, než je střelba na akademické půdě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání B
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod B
Vlastní přínos a originalita C
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry C
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii C
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací C
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 66895