BRADÁČ, J. Návrh vahadla systému odpružení vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Student Jan Bradáč si vybral téma své bakalářské práce na základě práce v týmu Formule student a zájmu o vybranou problematiku. Práci řešil především ve spolupráci s formulovým týmem ale osvědčil přitom i schopnost samostatné práce. Pro řešení práce musel zvládnout práci v CAD systému Creo Parametric a v MKP systému ANSYS. Cíle práce dané zadáním byly studentem splněny v celém rozsahu, bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce Jana Bradáče přináší konstrukční návrh vahadla odpružení nápravy vozidla Formule student. Student vychází z navržené konstrukce celého systému odpružení vozidla, odkud přebírá i zatížení vahadla při vybraných jízdních stavech vozidla. Z vedeného popisu a tabulek však není zřejmé, jak jsou orientovány souřadné systémy, ve kterých ze zatížení určováno, což ztěžuje orientaci a možnosti kontroly. Provedený způsob návrhu v CAD systému a analýzy statických stavů v MKP systému představuje obvyklý způsob návrhu, pro studenta ovšem znamenal zvládnutí použitých prostředků nad rámec jeho studia. Je zde však vidět spolupráce v týmu studentské formule. Student postupnými úpravami dospěl k vhodnému tvaru vahadla. Tento postup bych však nenazýval optimalizací v jeho pravém technickém či matematickém smyslu slova (s využitím účelové funkce), ale ta by značně přesahovala možnosti studenta. S obdrženým finálním tvarem součásti a dosaženými výsledky lze souhlasit, navýšení hmotnosti a nižší tuhost vahadla oproti předešlé generaci vozu je dáno novou kinematikou nápravy s použitím třetího tlumiče. Kladem práce je začlenění vahadla do reálné konstrukce vozidla dokumentované v závěru. Práce je po formální stránce na poměrně dobré úrovni. Student občas používá hovorových výrazů (např. „přítlak od aera“ na str. 26), namísto nich by bylo vhodné používat výrazy odbornější. Je možné najít i další drobnější stylistické nedostatky. Dílčím nedostatkem práce je také zřetelnost některých obrázků, např. zobrazení výpočtové sítě v přechodu do čepu vahadla v modrých škálách napětí na str. 39 až 42. Cíle práce dané v zadání byly studentem splněny. Bakalářskou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 109973