BRECKL, L. Modelování mazací soustavy turbodmychadla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Práce se zabývá prouděním oleje v mazacím systému turbodmychadla. Navržené postupy jsou aplikovány na zážehový spalovací motor. Hlavním cílem práce je popis proudění maziva v mazacím systému s využitím analytických a numerických metod a jejich porovnání. Diplomant pracoval časově nerovnoměrně, maximální zapojení realizoval až v posledním období před odevzdáním práce. Toto nevhodné časové plánování se negativně projevilo na kvalitě práce, která zaostala za očekáváním, které zcela nepochybně bylo v silách diplomanta. Formálně práce splňuje požadavky definované v zadání, ale chybí přesnější popis několika dílčích dějů jako například vlivu rotace mazacího kanálku na proudění oleje nebo dynamické děje v tekutinách. Tyto záležitosti jsou v komerčním CFD software zahrnuty, avšak numerické řešení neposkytuje dostatečný nadhled na dané děje. Rovněž z nedostatku času nebyly navržené postupy aplikovány na dostatečně velký rozsah provozních stavů a výsledky práce neposkytují kompletnější pohled na danou problematiku. Nutno podotknout, že diplomant získal značnou schopnost práce v komerčních CFD programech, ačkoliv se této problematice naše pracoviště příliš nevěnuje a v průběhu studia není probíráno. Formální zpracování práce je průměrné, některé části v rešeršní části jsou nedostatečné, bylo by vhodné více rozšířit problematiku konstrukčních provedení mazacích systémů turbodmychadel a popis dynamických dějů v potrubí. Zpracování obrázků nevykazuje zásadní problémy s výjimkou několika formálních záležitostí jako například desetinné tečky nebo nevhodný zápis jednotek. Rozsah rešeršní části práce je dostatečný, vlastní přínos práce je průměrný, ale zcela prokazatelný. Po celkovém zhodnocení lze konstatovat, že student splnil požadavky kladené na diplomovou práci a prezentované výsledky vyjadřují studentovu schopnost se úspěšně zapojit do průmyslové praxe.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Študent sa vo svojej diplomovej práci venuje výpočtovému modelu prúdeniu oleja v mazacích kanálikoch a klzných ložiskách turbodúchadla. Rešeršná časť je dostatočne rozsiahla a obsahuje majoritnú časť potrebných teoretických aspektov pre ďalšie kapitoly diplomovej práce. Text je logicky usporiadaný, avšak prítomnosť krátkych vetných konštrukcií a zlá stavba viet v niektorých sekciách bráni plynulému čítaniu. V texte sa vyskytuje minimum citácií a menší počet chýb. Najčastejšie vyskytujúcimi chybami sú chyby typografické a využitie chybného znaku pre operáciu násobenie (v prípade elektronickej verzie je to značne viditeľná chyba v takmer každom vzorci). V ďalšej časti sa študent venuje samotným výpočtovým modelom, ktoré sú obohatené dostatočným množstvom textu s ľahko dohľadateľnými dátami písaných vo forme tabuliek. Text obsahuje menší počet chýb z nepozornosti, ktoré ale neznižujú kvalitu danej časti. Práca obsahuje všetky ciele diplomovej práce, avšak niektorým cieľom by bolo vhodné venovať viac priestoru a dosiahnuté výsledky mohli byť interpretované o niečo lepšie.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | D |
eVSKP id 109582