BLÁHA, M. Výpočet magnetického pole transformátoru pomocí odporové sítě [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Student při plnění bodů zadání dokázal nastudovat problematiku strojů, která není obsahem kurzů bakalářské formy studia a předložil tak velmi pěknou a zajímavou práci. Metodiku, kterou využil při řešení úkolu dobře vysvětlil, testoval a ověřil pomocí MKP. Jako velký přínos práce vidím možnost dalšího rozšíření na točivé elektrické stroje. Celý proces výpočtu je možné pak napojit na optimalizační úlohy, které se v praxi stávají čím dál více atraktivnější. Svým přístupem a aktivitou splnil všechny body zadání, a proto práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | C | 15/20 | |
Formální zpracování práce | B | 16/20 | |
Využití literatury | A | 10/10 |
Student zpracoval práci na téma Výpočet magnetického pole transformátoru pomocí odporové sítě. Předložená práce je rozdělena do teoretické a praktické části. V teoretické části popisuje současný stav řešení dané problematiky včetně metody výpočtu magnetického pole pomocí ekvivalentních obvodů, rozdílech mezi nimi a možnostmi jejich použití. V praktické části je provedena simulace na jednotlivých modelech transformátoru. Student aplikoval na vytvořený model metodu odporově-vodivostní sítě pomocí programu PSPice. Analyzované výsledky student ověřil pomocí výpočtu v programu FEMM. V předložené práci se vyskytuje pouze několik drobných formálních chyb. Vytknul bych sníženou čitelnost některých obrázků, která mírně narušuje celkový dojem. Z předložené práce soudím, že se student dobře orientuje v dané problematice a prokázal schopnost logického myšlení při vyhodnocování a závěrech.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 20/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 48/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 |
eVSKP id 35713