DOUŠKOVÁ, L. Optimalizace procesů servisního oddělení společnosti Bystronic Czech Republic, s.r.o [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Předložená práce se věnuje problematice procesů v relativně malém podniku, kde je realizován poměrně nízký počet procesů a na ně navázaných zaměstnanců. V oblasti procesů se autor zaměřuje na činnosti spadající pod servisní oddělení dané firmy. Z tohoto titulu je v práci prováděno poměrně úzké mapování a práce je koncipována na méně složitém problému. Velká část práce je pak věnována teoretickým východiskům s velkým perimetrem využitelnosti. V praktické části je uvedena kapitola 6.1 Procesní mapa (str.49), kde by bylo efektivní vypracování postupného sledu činností s jednoznačným identifikováním odpovědností v rámci řízených, řídících a podpůrných procesů vztahujících se k řešené problematice a požadavkům koncového zákazníka. U SWOT analýzy je pak zjevná absence numerických hodnot (váhy vstupy a jeho obodování pomocí hodnotících kritérií) a její vypracování není tedy z pohledu využitelnosti k procesu neustálého zlepšování hodnotné. Klíčem ke správnému stanovení SWOT analýzy je vhodné nastavení hodnocení mezi jednotlivými kvadranty, což diplomantka v práci neuvedla a jedná se tedy pouze o identifikaci vnitřních a vnějších faktorů, nikoliv o analýzu. Cíle práce byly diplomantkou splněny uspokojivě. Slabší stránkou práce je absence systémového přístupu, logického uspořádání a schopnost formulace vlastních závěrů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C |
Diplomová práce studentky je zaměřena na zmapování způsobu práce servisního oddělení ve společnosti Bystronic Czech Republic, s. r. o. Společnost Bystronic Czech Republic, s. r. o je světovým výrobcem laserových a ohýbacích zařízení. Studentka ve své diplomové práci popisuje problematiku procesů probíhajících v servisním oddělení. Dále se v práci zaměřuje na ekonomické přínosy a ztráty, které mohou vznikat jako důsledek práce servisního oddělení. Vzhledem k velikosti podniku je řešeno pouze malé množství v tomto oddělení probíhajících procesů. Kladně hodnotím procesní mapu v kapitole 6.1, která detailně popisuje jednotlivé po sobě jdoucí činnosti vykonávané ve společnosti, včetně úvah nad vzniklou odpovědností zaměstnanců společnosti. Větší pozornost mohla být studentkou věnována závěru diplomové práce. Závěr je vrcholem diplomové práce a do něj musí být promítnuty veškeré důležité momenty diplomové práce, včetně kladů a záporů na danou problematiku, kterou v práci řeší. Studentce bych vytknul grafickou úpravu práce a formátování textu. Stanovené cíle diplomové práce byly splněny dle zadání.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 125244