ŠIKULA, M. ARCHEOLOGICKÉ MUZEUM - PŘESTAVBA AREÁLU HRADIŠTĚ SV.HYPPOLITA VE ZNOJMĚ [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Svojí prací student prakticky neustále prokazuje plné pochopení správné pozice architekta jako nositele koncepční myšlenky na jedné straně, zároveň ovšem jako člena širokého kolektivu na straně druhé. Jasně čitelná je v jeho pracovním přístupu budoucí schopnost komunikovat s jinými odborníky či specialisty a vést tento tým ke zdárnému dokončení projektu, jako komplexního díla. K dalším povahovým rysům přístupu studenta patří bezesporu rovněž poctivost, pracovitost a zodpovědnost. Za povšimnutí stojí také určitá míra přirozené autority, pramenící především z vyvinutých profesionálních dovedností a znalostí, která ve výsledku vyúsťuje ve schopnost přirozeně určovat směr, což je pro koncepčního pracovníka nepostradatelnou vlastností. S profesionální lehkostí rovněž student přistupuje k dalším pracovním návykům, jako je například správné stanovení potřebných časových limitů pro jednotlivé fáze úkolu. Otázka: Co bylo dle autora základním inspiračním zdrojem při hledání hlavní nosné myšlenky? Je podle jeho názoru zvolený prostorově objemový koncept více orientální nebo více evropský a proč?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | A | 100 | Přístup studenta ke zpracování zadaného tématu, jakož i vlastní předkládaná diplomová práce jsou průkaznými projevy, vyjadřujícími připravenost studenta pro odbornou praxi. |
Jedná se o výrazný koncept zástavby daného prostředí, nepostrádající určitou důstojnost a eleganci, úměrnou konceptu muzejního komplexu, zároveň prezentující dobrou připravenost autora ke vstupu do projekční praxe.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | Autor prezentuje zajímavý koncept, který na jedné straně zřeďuje zástavbu v území, čímž dává možnost dominantnímu objektu barokního kláštera “nadechnout se” a patřičně vyznít na pozadí parkově koncipovaných přiléhajících okolních ploch, ale na straně druhé zachovává charakter ulicové oboustranné zástavby v ulici Křížovnické. Základní princip dvorcových prvků zástavby je rovněž v předloženém konceptu dobře čitelný | |
Architektonické řešení | A | Nabízený návrh bohatostí tvarů a rozbitím do srostlice menších objemů vytváří správné měřítko, zapadající zcela do kontextu prostředí. Oceňuji rovněž, že autor tam, kde je to dle jeho názoru potřebné, neváhá proměnit hmotový koncept a vsadit na okraj sestavy hranolových hmot objekt se sedlovou střechou, aby nenarušil základní výraz stávající ulicové zástavby | |
Provozní řešení | A | Provozně dispoziční řešení je do detailů promyšlené, propracované a funkční. Je pravdou, že – jak bylo několikrát průběžně konstatováno – provozně dispoziční koncept evokuje vazbu více na orientální archetyp, než na tradici evropskou. | |
Technicko konstrukční řešení | A | Po stránce stavebně konstrukční vykazuje předložený projekt vysoce profesionální úroveň. Drobná poznámka – pro jednoznačnou čitelnost by výkresu “schéma konstrukce” slušela legenda použitých barev. | |
Formální úroveň | A | Graficky a adjustačně je práce prezentována na velmi vysoké úrovni. Opět bych ovšem podotknul, že u takto výpravně podané práce bych očekával “obhájení” zvoleného konceptu formou konfrontace s důležitými a dominantními prvky okolní zástavby – především kláštera – v zákresu do fotografie nebo vizualizací. Takto působí návrh, že je orientován jen na sebe sama. Za nesporný klad práce na druhé straně považuji skutečnost, že patří k jedněm z mála, kde autor věnuje patřičnou pozornost také textovým přílohám souhrnné zprávy, jež tvoří nedílnou součást dokumentace |
eVSKP id 70708