KOKTAVÝ, O. Softwarové rozšíření výukového modelu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Motivací téhle práce bylo doplnit funkční výukový model "EduDrive" o rozhraní v jazyce python. Jelikož samotná komunikace probíhá prostřednictvím USB sběrnice, je potřeba zhodnotit její vlastnosti, jako např. maximální dosažitelná frekvence řídicí smyčky, jitter apod. V rešeršní části je popsán úvod do problematiky komunikace mezi počítačem a mikrokontrolerem za použití USB a převodníků, v rámci vlastní práce pak vznikla knihovna v jazyce python použitelná pro další vývoj modelu. Student postupoval samostatně a iniciativně, v jistých směrech (např. konečná podoba funkcí hlavní knihovny) bych ocenil větší možnost ovlivnit podobu knihoven. Práci hodnotím známkou B/Velmi dobře
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Bakalářská práce pana Koktavého si klade za cíl tvorbu knihovny pro komunikaci s výukovým modelem v programovacím jazyce Python a vytvoření dokumentace k této knihovně. Obecně lze považovat cíle práce za splněné. Výtku bych měl k podobě dokumentace k vytvořené knihovně, ve které chybí popis funkcí uvedených v textu práce, například SetMotorDC, SetMotorFrequency, SetDiode. Dále by bylo vhodné u jednotlivých funkcí uvést, jaké mají vstupy, výstupy, jejich datové typy, rozsahy vstupních hodnot, jednotky měřených veličin atd. Textu práce bych vytkl nevhodné formátování ukázek zdrojového kódu, které jsou vloženy pouze jako snímky obrazovky s černým pozadím. Lepší obrazovou kvalitu bych uvítal také u jednotlivých grafů. I přes výše zmíněné nedostatky hodnotím práci známkou B - velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 157385