SOBOTKOVÁ, T. Systém rozvoje managementu podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2023.
Práci lze hodnotit na úrovni D - uspokojivě. Příčinou tohoto hodnocení je velká váha stanoveních cílů provázejících celou práci od základu. Studentka však správně aplikovala vědecké metody a zaměřila se na konečné cíle stanovené v zadání, tím pádem nešla do detailu samotného rozvoje systému managementu a práce je hodnocená se známkou D. Otázky vedoucího k obhajobě: 1. Jaké dopady mají udělené návrhy na rozvoj systému managementu ve společnosti? 2. Jaké možnosti transferu know-how existuje mezi jednotlivými pobočkami společnosti? Existuje zde potenciál k rozvoji systému management společnosti?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | E | Hlavním cílem bakalářské práce je "navrhnout řešení a možné postupy, které by bylo možno zavést při rozvíjení systému managementu v každé z poboček. Řešení povede k větší spokojenosti zaměstnanců a k jejich nižší fluktuaci a taktéž k větší spokojenosti samotných zákazníků." Studentka se nešťastně snaží o velice široký pojem cíle a zaměřuje se na konci práce na návrhy snížení fluktuace a zvýšení spokojenosti zákazníků. I přes tyto široké cíle se studentce podařilo své cíle splnit v dostatečné míře. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Studentka aplikovala neověřený, přímý dotazník v různých pobočkách společnosti, které chtěla analyzovat. Dotazník k pohovoru je postaven na základě metodiky 7S. Sumarizace výsledků probíhá správně pomocí SWOT matice, kde studentka přiřadila odpovídající hodnoty hrozby, příležitosti, apod. dle odborných odhadů v podniku. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | Výsledky jsou jasně pochopitelné. Studentka se vymezila na vliv motivace zaměstnanců na fluktuaci v podniku. Správně analyzovala situaci v různých pobočkách podniku, nevyužila však možnost zvažovat přímého účení anebo transferu know-how mezi jednotlivými pobočkami. Studentka však podle svých návrhu změn správně aplikovala revidovanou matici SWOT a pomocí odborných odhadů byla schopná vyčíslit náklady a benefity. Zde nutno podotknout, že studentka správně pochopila i nepeněžní benefit loayality zaměstnance. | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Výsledky lze aplikovat v reálně existujícím podniku. Studentka na základě své analýzy navrhuje opatření k team buildingu, která nákladově vyčíslila a posléze i v rámci ekonomického kontextu firmy zpracovala. Porovnání jednotlivých poboček použila pouze omezeně k analýze stavu, nebrala však v potaz možnost využít zkušenosti jednotlivých poboček k udělení návrhů zlepšení. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | Práce z formálních kriterií je převážně v pořádku. Formatování textu je pro čtenáře občas nepochopitelné. Nedostatek je však při kódování osob odpovídajících na otázky. Není zde uvedeno, kdo je "G. R." (předpoklad: Generální Ředitel), "V. M." (Vedoucí pobočky Moravy), apod. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | Programové porovnání zjistilo 8% shodu s jinými dokumenty. Velkou části shod představují studentkou neovlivněné části práce, např. zadání, prohlášení, apod. Při ručnému zkoušení některých z označných textových pasaží byla zjištěná podoba, která vycházela ze samostatného parafrázování a shrnutí informací. Menší nedostatek je neexistující kódování zdrojů pro osobní pohovory. |
Základní teoretická struktura bakalářksé práce reflektuje zadané téma. Logická struktura analytické části se však se strukturou teoretické části rozchází. Její provázanost a vnitřní logika, obzvláště vzhledem k analytické části práce, je však na nižší kvalitativní úrovni. Citační úroveň je v teoretické části na akceptovatelné úrovni. V části analytické je citační úroveň slabší (analýza vnitřního prostředí), ale stále akceptovatelná.V rámci analytické části bakalantka popisuje situaci v širší oblasti (kraj Vysočina a Jihomoravský kraj) a to vzhledem k volbě podniku, provozujícího jednotlivé pobočky McDonalds. Kvalita zpracování se však liší z důvodu velmi široké působnosti s různorodými externími faktory, které jsou obtížně "ovladatelné". Jako výstup bakalářské práce uvádí bakalantka SWOT ve správném umístění (konec analytické části). V případě položek v kategorii příležitosti a hrozby se jedná o konkréní řešení než pouze vnější podněty. Příležitosti a hrozby by měly být zformulovány takovým způsobem, aby byly platné pro všechny na daném trhu a odvětví. Na základě uvedeného souhrnnu je obtížné verifikovat uvedené návrhy, které v obecné rovině jsou relevantní. V případě předmětné bakalářské práce však tato jednoznačnost není zřejmá. Z hlediska formálních požadavků obsahuje bakalářská práce celou řadu gramatických a terminologických nedostatků. Drobné nedostatky spatřuji také v komplexní vizuální stránce práce (zobrazení obrázků a tabulek). Bakalářská práce je z celkového hlediska zaměřená na velmi zajímavé téma, jehož prostřednictvím lze jednoduše podnikat. Kvalita zpracování je však na slabší standardní úrovni s celou řadou chyb – obsahových i formálních. Nicméně, i přes uvedneé výtky práce splňuje požadavky, kladené na závěrečné práce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | E | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | E | ||
Praktická využitelnost výsledků | E | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | ||
Práce s informačními zdroji | C |
eVSKP id 151947