BAUDYŠ, A. INELS jako řídicí systém domovní elektroinstalace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.
Předložená bakalářská práce se zabývá problematikou řídících systémů pro domovní elektroinstalaci. V první části student přehledně vystihuje problematiku sběrnicových systémů. Práce obsahuje přehledné rozdělení systémů a popis jejích topologie. Také popisuje možnosti těchto systémů pro jejich využití v domovní elektroinstalaci. Hlavním úkolem po nastudování problematiky centralizovaných řídících sběrnicových systémů bylo vytvoření laboratorních panelů, pro ukázku funkcí systémové elektroinstalace. Student panel navrhl, vyrobil, zapojil a naprogramoval řídící jednotku, čemu předcházelo podrobné nastudování aplikačního programu centrální řídící jednotky systému INELS a znalost nástroje pro programování Inels Manager and designer. Po naprogramování autor práce vytvořil podrobné a přehledné návody pro laboratorní úlohy, které prakticky vystihují možnosti systému INELS, co považuji za znační přínos této práce. Všechny body zadání byly bezezbytku splněny. Grafické a formální zpracování práce je na dobré úrovni.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | B | 16/20 | |
Formální zpracování práce | A | 18/20 | |
Využití literatury | C | 7/10 |
Splnění požadavků zadání: Student vyrobil laboratorní panel pro výuku inteligentních elektroinstalací v laboratoři, provedl jeho oživení a připravil návody pro budoucí studenty. Bohužel v práci neřeší, jaké vstupní požadavky byly na návrh panelu kladeny a jakým zůsobem jim bylo vyhověno. Není rozvedeno, zda je návrh panelu pouze studentova práce, nebo vychází například z již existujících výukových panelů. Odborná úroveň práce: Student popisuje jednotlivé prvky inteligentních instalací a srovnává je s konkurenčími výrobky po stránce technické i ekonomické. Používá správné technické výrazy a objektivní hlediska hodnocení. Z práce je patrné, že popisovanou problematiku dobře nastudoval a porozuměl jí. Interpretace výsledků a jejich diskuze: Student se vyhýbá citacím reklamních prohlášení výrobce popisovaného systému a popisuje své vlastní zkušenosti se systémem. Vyváženě vyzdvihuje nedostatky i přednosti. Student však nepopisuje, jaký je přesně podíl své práce na labratorním panelu a co bylo převzato. Formální zpracování práce Práce sepsána stručně a výstižně, byť některá vyjádření v práci jsou poměrně těžkopádná. Práce obsahuje množství zkratek, kapitola "Použité zkratky a symboly" je však zcela prázdná. Zdroje jsou citovány správně, cizí myšlenky jsou zpravidla vhodně interpretovány.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | B | 16/20 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 19/20 | |
Formální zpracování práce | B | 8/10 | |
Odborná úroveň práce | A | 47/50 |
eVSKP id 39022