KOVÁČOVÁ, H. Strategie získávání finančních prostředků pro vybranou sportovní akci [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2014.
Závěrečná práce Hany Kováčové se zabývá strategií získávání finančních prostředků pro tenisový turnaj. Cílem bylo zaměřit se na možnosti lepšího financování turnaje TC Brno cup, zařazeného do seriálu Optim tour. V teoretické části diplomantka rozebrala sportovní management, marketing a roli sportovního manažera, použité analýzy a neopomněla ani přiblížit čtenářům základy sportu, konkrétně tenisu. V analytické části studentka hodnotila proběhlý loňský ročník turnaje. Použila SWOT analýzu a marketingový mix, zabývala se i kalkulací rozpočtu. Vlastními návrhy přináší konkrétní možnosti získání financí pro turnaj. Kromě zvýšení startovného a vytvoření nabídkového listu pro sponzory navrhuje zajímavou exhibici osobností a vytvořila upravený návrh rozpočtu turnaje. Součástí příloh je i graficky zpracovaný leták na exhibici a zdařilý nabídkový list. Otázka k obhajobě? Pokud byste byla pořadatelkou turnaje a čistý zisk by vyšel 33 tisíc korun, jak byste s penězi naložila? Práci hodnotím velmi dobře a doporučuji ji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Cíle splněné velmi dobře | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Velmi dobré | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | Na dobré úrovni | |
Praktická využitelnost výsledků | A | Jednoznačně prakticky využitelná práce | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Na velmi dobré úrovni | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | Nadprůměrné |
Cílem bakalářské práce slečny Kováčové je návrh vylepšení strategie získávání finančních prostředků na tenisový turnaj dospělých nejvyšší kategorie v rámci ČR. Východiskem k tomuto cíli mají být jednak teoretické poznatky, shrnuté v první části práce a druhak analýza současného stavu získávání financí pro konkrétní akci v části následující. Teoretická část je velice dobře logicky strukturovaná, studentka přehledně definuje pojmy z oblasti obecného marketingu a managementu, s následujícím přesahem do oblasti sportu. Studentka se věnuje pojmům skutečně relevantním pro dané téma. Analytická část, podrobně popisující loňský ročník turnaje zejména po organizační stránce, obsahuje i podrobnou rozpočtovou kalkulaci této akce. Zakončena pak je kvalitně zpracovanou SWOT analýzou a popisem marketingového mixu, kde jsou přehledně shrnuty předpoklady daného turnaje pro další práci se získáváním financí. Praktická část přináší konkrétní návrhy získávání financí pro další ročník turnaje. Studentka uvažuje velmi komplexně, v návrzích popisuje všechny skutečně běžně využívané formy získávání prostředků, včetně realisticky zpracované sponzorské nabídky. Navíc přidává velice zajímavou a neotřelou možnost v podobě uspořádání tenisové exhibice, včetně graficky zdařilého letáku. Lze konstatovat, že studentka výborně naplnila stanovené cíle a praktickou část její práce lze velice dobře využít při pořádání konkrétní sportovní akce. Práce je velice kvalitně strukturovaná, chybí snad pouze větší zdůraznění svázání zjištěných závěrů z analytické části s následným praktickým řešením. Práci by mohlo ještě vylepšit zařazení strukturovaného rozhovoru s pořadatelem některého z obdobných turnajů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 72621