SEKRETAREVA, S. Rozvoje osobnosti manažera podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2024.
Studentka prokázala schopnost vypracování analytické práce na uspokojivé úrovni. Studentka udělila návrhy po analýze, kde se rozhodla po dotazníkovém šetření provést pohovory se stejnými respondenty. Pro čtenáře chybí provázanost mezi analytickou části a návrhům. Otázky k obhajobě: 1. Proč nelze předpokládat zlepšení manažerských dovednosti pomocí změny manažera? 2. Zavedl podnik některé z navržených změn?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | E | Hlavním cílem práce je odstranění nedostatků dovednosti manažerů na základě výzkumné analýzy. Studentka splňuje tento cíl na dostatečné úrovni. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Studentka prozkoumala velice omezený, ale úplný soubor pomocí dotazníkového šetření a osobních pohovorů. Studentka tak učinila, jelikož dotazníkové šetření má s takovým malým množstvím respondentů pouze omezený indikační charakter. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | Studentka uděluje návrhy na uspokojivé úrovni. Chybí zde pro čtenáře provázanost s analytickou části a kritická tvorba návrhů. Dále nabídne pouze návrhy pomocí online kurzů. Zpracované návrhy jsou smysluplné a studentka ke konci práce poskytuje indikovaný ekonomický výpočet pro svoje návrhy. | |
Praktická využitelnost výsledků | E | Studentka uděluje levné a rychle návrhy pomocí online kurzů na dostatečné úrovni. Návrhy jsou ploché a kritické věnování daných návrhů chybí. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | D | Práce je strukturovaná a formální naležitosti jsou na uspokojivé úrovni. Autorka se dopustila některých gramatických a pravopisných chyb. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | D | Kontrola na theses.cz zobrazuje 13% shodu. Při namátkové kontrole náhodných vět nebyla nalezená přímá shoda s jinými dokumenty. |
Absolventská práce je zpracována na dobré úrovni. Studentka prokázala orientaci ve zpracovávaném tématu. V práci se nicméně vyskytují určité nedostatky, snižující její kvalitu. V teoretických východiscích studentka pojednala relevantní oblasti zpracovávanému tématu. V analytické části studentka zvolila vhodný přístup i relevantní metody sběru dat. Při interpretaci dat jsou uváděny plné přepisy rozhovorů přímo v textu práce. Z důvodu větší přehlednosti bych doporučila transkripci rozhovorů v plném znění uvádět v přílohové části a ve vlastním textu práce interpretovat získaná data s příslušným odkazem. U os grafů chybí popisky. Je patrná snaha studentky u návrhů vycházet z realizované analýzy stávajícího stavu. Návrhy jsou však zpracovány v obecné rovině a nejsou jasné návaznosti s potřebami rozvoje jednotlivých manažerů. Dále nejsou stanovená kritéria výběru ani odůvodnění volby navrhovaných vzdělávacích aktivit. Co se týká formální stránky, tak se v textu vyskytují překlepy a občas není text úplně srozumitelný, což lze pochopit vzhledem ke skutečnosti, že čeština není mateřským jazykem studentky. Otázky k rozpravě: 1. Mohla byste prosím namodelovat příklad rozvojového plánu u jednoho vybraného manažera z Vámi zkoumané organizace? Zahrňte prosím i odůvodnění zahrnutých rozvojových aktivit vycházejících z aktuálních potřeb tohoto manažera. 2. Pokuste se definovat kritéria výběru kurzů osobního rozvoje a odůvodnit Váš výběr konkrétního poskytovatele, kterého uvádíte v práci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | D | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 160506