BARÁNEK, M. Virtuální zprovoznění robotizovaného výukového výrobního systému [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Student vypracoval závěrečnou práci samostatně. Práce splnila stanovené cíle. První čtyři cíle jsou v práci dobře zpracovány a dávají dobrý přehled o tom, jak bylo při vytváření virtuální zprovoznění postupováno. Poslední cíl (Reálné zprovoznění) je popsán velmi krátce s miminem fotodokumentace což výrazně snižuje kvalitu celého díla. Grafická, stylistická a pravopisná úroveň je dobrá. Práci doporučuji k obhajobě s hodnocením C.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce na téma Virtuální zprovoznění robotizovaného výukového výrobního systému je věnována vytvoření výukové úlohy na výrobní buňce se dvěma roboty KUKA umístěné na Ústavu výrobních strojů, systémů a robotiky. Na úvodní stručnou rešeršní část navazuje část praktická, ve které student vytvořil virtuální zprovoznění v prostředí Tecnomatix Process Simulate. V práci je dále definována datová komunikační struktura, která slouží pro napojení do řídicího PLC v programovacím prostředí TwinCAT3. Kladně hodnotím vytvoření přehledného uživatelského HMI. V diplomové práci postrádám bližší rozpracování kapitoly o reálném zprovoznění. Student uvádí postup, jakým má být reálné zprovoznění provedeno, podklady o jeho skutečném vytvoření však chybí.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 157110