ANDRLA, P. Segmentace řeči [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.
Zadání diplomové práce je beze zbytku splněno. Vytvořená aplikace pro segmentaci plynulé řeči na hlásky pomocí vektorové kvantizace je funkční. Student se analyzoval některé důvody chybné detekce hranic hlásek a modifikoval algoritmus tak, aby se počet chybně detekovaných hranic snížil. Při vyhodnocování výsledků metody provedl i srovnání s výsledky ostatních metod. Student celou dobu řešení pracoval samostatně, pravidelně konzultoval výsledky prácí a navrhoval vlastní řešení dílčích problémů. Formální zpracování je také na výborné úrovni, malá výtka by mohla směřovat snad pouze na nepoužívání diakritiky v popiscích obrázků. Vzhledem k předchozím bodům hodnotím diplomovou práci jako výbornou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Využití literatury | A | 10/10 | |
Formální zpracování práce | A | 18/20 |
Práce podrobně zkoumá možnosti využití vektorové kvantizace k segmentaci řeči. Po vyčerpávajícím teoretickém úvodu následuje popis implementace MacQueenova algoritmu v MATLABu. Dále autor diskutuje výsledky experimentálního ověření funkčnosti a navrhnuje několik změn ke zlepšení přesnosti. Některé z těchto modifikací mají skutečně blahodárný vliv na výslednou přesnost segmentace. V poslední části je popsána vytvořená GUI aplikace, která slouží jako uživatelské rozhraní pro snadnější praktické využití algoritmu. K práci mám jen dvě připomínky - po stránce splnění zadání postrádám jasně vyjádřené porovnání výsledků segmetace pomocí vektorové kvantizace s jinými metodami segmentace - po formální stránce bych autorovi vyčetl snad jen nemístné používání desetinných teček v celém česky psaném textu
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | B | 16/20 | |
Odborná úroveň práce | A | 50/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | A | 9/10 |
eVSKP id 32123