BARTOŇ, O. Bipolární a unipolární tranzistorové spínače pro laboratorní výuku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.

Posudky

Posudek vedoucího

Šotner, Roman

Student navrhl přípravek pro předmět BPC-AE2 obsahující generátor obdélníkového signálu proměnné střídy, dva typy ukázkových učebnicových spínacích obvodů (bipolární a unipolární provedení) a několik typů zátěží. Práce obsahuje návod a vzorový protokol. Místy je zmatek v chápání některých náležitostí a nejasnosti ohledně získání některých parametrů. Na přípravku lze ještě něco (barvu konektorů, popisky ve schématech obvodů, zmatky v připojování zátěží) vylepšit, ale svému účelu může sloužit obstojně. Význam některých částí obvodů by mohl být lépe komentován. Jsou zde místy zmatky v označení a symbolice. Některé obrázky by mohly být lepší (ponechány velké body datových řad exportů z přístrojů, občas záměna a nejednotnost barev – simulace/měření) a lépe formátované. Text obsahuje standardní problémy. Formátování je někdy zvláštní stejně jako způsob vkládání obrázků. Zadání práce je dle mého názoru splněno.

Navrhovaná známka
C
Body
75

Posudek oponenta

Langhammer, Lukáš

Obsahem práce je návrh přípravku obsahující generátor obdélníkového signálu s možností regulace střídy, dva tranzistorové spínače a pro laboratorní výuku. Součástí přípravku jsou pak i dva typy zátěže. V příloze pak lze najít vzorově vypracovaný protokol k lab. úloze. Zadání považují za splněné. Práce je členěna poněkud nevhodně. Na začátku bych očekával kapitolu věnující se teoretickému popisu následovanou částí popisující vlastní řešení. Student nicméně míchá tyto věci dohromady, kdy již v prvním odstavci první kapitoly například zmiňuje hodnotu pracovního kondenzátoru, jenž zvolil pro svůj návrh. Dále je občas obtížné pochopit, co se autor vlastně snaží říct. Značení některých proměnných a symbolů ve schématech by si zasloužilo sjednotit. Matoucí jsou i zvolené hodnoty některých součástek. Student například v textu uvádí, že použité hodnoty rezistorů R1 a R2 byly 1000 ohmů a 12000 ohmů ale ve schématu na Obr. 7 jsou uvedeny hodnoty 10000 ohmů a 800 ohmů. Číslování rezistorů na Obr. 15 a 18 je poněkud zvláštní. V kapitole 3 bych očekával popis jakým způsobem student postupoval při měření a jaké byly užity měřící přístroje. Ke zrealizovanému přípravku bych měl výhradu k barevnému značení signálových a zemnících zdířek, kdy zemnící zdířky jsou černé a signálové pak zelené. Práci hodnotím C/74 bodů.

Navrhovaná známka
C
Body
74

Otázky

eVSKP id 118408