STARÝ, F. Tester pro strukturovanou kabeláž [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2013.
Úkolem studenta, dle zadání, je navrhnout tester pro strukturovanou kabeláž a její hledač. Rozsah práce je celkově 30 stran. Semestrální projekt měl stran 28. Čistopis je pouze 15 stran od kapitol Úvod po Závěr. Práce obsahuje 7 stran teorie o strukturováné kabeláži. Nesplnění rozsahu lze částečně omluvit zaměřením práce na praktický výrobek. Práce je špatně členěna do kapitol. Hodnocení splnění zadaní není možné na základě odevzdané práce. Student velmi špatně prezentuje dosažené výsledky. Teoreticky splnil návrh zařízení student již v rámci semestrálního projektu. Zobrazení funkčního testeru, bližší popis funkce, ověření funkce v odevzdané práci chybí. Student by měl zlepšit přístup k vypracování takového práce a častěji konzultovat. Zpracování je velmi špatné, text je nepřehledný, chybí odkazy na použité obrázky, nebo jejich popis. Student neumí pracovat s literaturou, používat citace. V textu práce není uveden ani jeden zdroj použité literatury, ani u vzorců. Po formální stránce má práce řadu nedostatků. Kromě častých překlepů, jsou nevhodně uvedeny jednotky veličin. Není úplný seznam zkratek. Student neodstranil nedostatky, které mu byly vytčeny již při obhajobě Semestrálního projektu (např. Podkapitola Délka(str.13) je doslovně zkopírována z necitovaného zdroje (http://www.miricom.cz/strukturovana_kabelaz3.html), práce s literaturou.). V případě funkčního přípravku hodnotím kladně samostatnost. Práci doporučuji k obhajobě s hodnocením E za předpokladu, že student předvede při obhajobě funkční přípravek splňující zadání.
Cílem práce bylo vytvořit návrh zapojení, desku plošného spoje a vlastní přípravek. Schémata a deska plošného spoje jsou umístěny v příloze, ale v textu chybí odkazy popisující, co je v příloze zobrazeno. Žádný obrázek neukazuje reálný přípravek, ani zde není ověřená funkčnost praktickým měřením, takže není jasné, jestli byl přípravek vůbec zhotoven. Teoretická část je zpracovaná podrobně a je zde zbytečné množství tabulek odkazující na normy a specifikace, které nemají pro vlastní návrh žádné opodstatnění. V textu se vyskytuje velké množství gramatických chyb a chybějící písmena ve slovech zhoršují čitelnost textu. Dále chybí odkazy na obrázky v textu a není jasné, ke kterému popisu obrázky patří. Navrhuji hodnocení E – 50bodů v případě, že student předvede funkční vzorek.
eVSKP id 66632