FISCHER, J. Posouzení rizika ztráty vzpěrné stability prutu s nepřesnostmi geometrie a zatížení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2018.
Student pracoval na bakalářské práci dlouhodobě, systematicky a s velkým zaujetím. Dokázal nejen důkladnou rešerší literatury najít některé vhodné vztahy, ale také všechny potřebné vztahy samostatně odvodit. Požadavky a cíle zadání vysoko překonal a dokázal výsledky dotáhnout až do formy použitelné v praxi, která se dá přímo využít i ve výuce. Přitom od vedoucího práce mu stačila základní formulace metod a postupu řešení a dále již pracoval zcela samostatně. Prokázal velmi vysokou schopnost prezentace i interpretace dosažených výsledků, kde vedoucí práce přispěl jen několika návrhy pro jejich širší zobecnění. Práci psal student samostatně, s bezproblémovým logickým uspořádáním, gramatikou i stylistikou. Podle názoru vedoucího se jedná o práci vysoko překonávající běžné standardy bakalářských prací.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomant se ve své práci zabývá problematikou mezního stavu ztráty vzpěrné stability prutu, který nebude přímý nebo zatížení nebude působit v těžišti příčného průřezu, což se v technické praxi může běžně vyskytovat. Uvedená problematika se přednáší v předmětu 3ST, ale pouze teoreticky a diplomant problematiku posunul dále do praktické oblasti, kde v závěru definuje jakých odchylek může prut různého příčného průřezu nabývat pro daný součinitel bezpečnosti k meznímu stavu ztráty vzpěrné stability. Z tohoto důvode je možné tuto práci použít jako podpůrný výukový materiál v bakalářském studiu. Práce je po stránce obsahové precizně zpracovaná s minimem překlepů. Kvalita převzatých obrázků je však horší, bylo by vhodnější je překreslit. Celkový dojem z práce kazí skutečnost, že nebyl splněn poslední z cílů práce a sice využití metody konečných prvků pro posouzení řešeného mezního stavu, a proto celkově práci hodnotím B - velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 108911