VRASPÍR, M. Návrh optického vysílače [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2008.
Cílem práce studenta byl návrh optického vysílače. V teoretické části se student zabývá teplotními vlivy a stabilizací optického výkonu, seznamuje nás blíže s intenzitní modulací. Tato část práce je velmi stručná a povrchní. Některé uvedené formulace jsou nepřesné a neúplné. V praktické části se student zabývá realizací optického budiče. Přípravek se bohužel nepodařilo zprovoznit.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | E | 29/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | C | 14/20 | |
Formální zpracování práce | D | 12/20 | |
Využití literatury | D | 6/10 |
Cílem práce bylo seznámit se s použitím optických zdrojů LD a LED s detekčními prvky používanými v optických komunikacích. Student měl porovnat rozdíly v modulaci laserový diod a diod LED, zvolit vhodný světelný zdroj a navrhnout pro něj budič. Teorie je zmíněna jen velmi povrchně a obsahuje velké množství faktických chyb (student například tvrdí, že se nepoužívají klasické křemíkové detektory ale používají se místo nich germaniové fotodiody InGaAs). V práci se objevují i věty které nedávají smysl - viz první věty abstraktu. Student uvádí principiální schéma za nímž následuje jeho simulace bez uvedení jakýchkoliv parametrů součástek. V celé práci nejsou porovnány různá zapojení budičů. Při vlastním návrhu se není vhodné volit klasické součástky při použití v kombinací s logikou ECL. Dále nejsou popsány jednotlivé části zapojení, zejména zapojení pro stabilizaci střední hodnoty výstupního výkonu a nastavení pracovního proudu laserové diody. V práci nejsou uvedeny postupy pro měření parametrů navrženého budiče, jejich předpokládané hodnoty ani hodnoty změřené.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | F | 8/20 | |
Odborná úroveň práce | F | 24/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | E | 10/20 | |
Formální zpracování práce | D | 6/10 |
eVSKP id 14648