ŠLAPALOVÁ, E. Vnímání rychlosti vozidla [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Ústav soudního inženýrství. 2018.
Diplomantka k vypracování své práce přistupovala velmi svědomitě, samostatně navrhovala jednotlivé kroky při vypracovávání a pravidelně konzultovala i dílčí výsledky. Práci doporučuji k obhajobě s hodnocením A - výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění cíle a rozsahu zadání | A | Diplomantka kompletně splnila cíle stanovené v zadání diplomové práce, tj. provedla rešerši jak v oblasti lidského vnímání, tak i v oblasti konstrukce vozidel. Diplomantka dále kompletně navrhla a realizovala rozsáhlou sadu měření, která následně analyzovala. Výsledky měření jsou pak podrobně analyzovány a na závěr jsou navrženy úpravy metodiky měření pro navazující práce. | |
Úroveň zpracování teoretické části tj. poznatky získané studiem | A | Teoretická část práce je zpracována komplexně a logicky uspořádaná, jasně z ní vyplývají východiska pro navržená měření a celou analytickou část. | |
Úroveň zpracování analytické části tj. zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody | A | Diplomantka kompletně navrhla, realizovala a také vyhodnotila sadu jízdních zkoušek. V testovaném vzorku byla zahrnuta nejen vozidla různých kategorií, ale také osoby s různými řidičskými zkušenostmi. Soubor získaných dat tak bylo možné analyzovat dle několika kritérií, což diplomantka také podrobně provedla. Výsledky jsou logicky a přehledně uspořádány. | |
Odborná úroveň diplomové práce | A | Předložená diplomová práce je zpracována na vysoké úrovni. | |
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Poznatky a výsledky práce bude možné využít jak v praxi, tj. ve znalecké činnosti, tak i v teoretické rovině jako podklad pro další navazující práce. | |
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 a 690-2 | A | Diplomantka řádně uvedla všechny použité zdroje. | |
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň | A | Předložená práce je logicky a přehledně uspořádána, formálně i odborně je práce zpracována na velmi vysoké úrovni. |
I přes drobné nedostatky v interpretaci získaných dat, závěr diplomové práce srozumitelným způsobem popisuje poznatky získané z provedených zkoušek. V celkovém pohledu diplomová práce působí přehledně, uceleně a kvalitně. Předloženou práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Úplnost vypracování | A | Zadáním úkolu bylo mj. ověřit subjektivní vnímání rychlosti posádkou vozidla. V diplomové práci bylo posouzeno vnímání rychlosti pouze z pohledu řidiče, přičemž se nabízelo posouzení tohoto vjemu i od ostatních spolucestujících ve vozidle. Tato eventualita zásadním způsobem nesnižuje hodnotu předkládané práce, a úkol lze ve výsledku považovat za splněný. | |
Zvolený přístup k řešení cíle diplomové práce | A | Požadované výsledky byly dosaženy efektivním způsobem. | |
Úroveň zpracování diplomové práce tj. originalita řešení, způsob zpracování podkladů, vstupních dat, použité metody | A | Metodika prováděných zkoušek byla navržena diplomantkou, což lze ocenit. Postup prováděných testů mohl být v předkládané práci podrobněji vysvětlen. Není totiž zřejmé, jakým způsobem byli v testech řidiči instruováni, zda měli možnost v průběhu jízdy kontrolovat tachometr atd.. | |
Obtížnost a správnost řešení | A | ||
Přínos pro praktické i teoretické využití | A | Zjištěné skutečnosti vhodně doplňují již známé poznatky z dané oblasti lidského vnímání. | |
Odborná jazyková úroveň | B | V textu se objevují nelogické, protichůdné větné celky. Např. na straně 51 v prvním odstavci … „rychlost řidiče 2 byla konstantní a vzrostla na 76 km/h“. | |
Písemná a grafická úprava tj. text, grafy, tabulky | A |
eVSKP id 104345