TRUBAČ, P. Návrh brzdové soustavy železničního vozu Tagnpps 97m3 pro režim brzdy SS [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.

Posudky

Posudek vedoucího

Ramík, Pavel

Student Pavel Trubač si zvolil téma své bakalářské práce v oblasti, která je mu po odborné stránce blízká. Na práci pracoval do značné míry samostatně, včetně zajištění příslušných norem a předpisů, kterým musel prováděný návrh brzdové soustavy železničního vozu vyhovět. Na provedeném návrhu je možno ocenit, že zřetelně směřuje k praktické realizaci. Po odborné stránce student osvědčil schopnost samostatného technického návrhu. U provedené základní výpočtové analýzy zadaný úkol zvládl, bylo by však možné podrobněji dokumentovat výsledky. Z hlediska časového rozvrhu prací bylo podstatná část práce zpracovávána v závěrečné fázi, k lepšímu průběhu by přispělo rovnoměrnější rozložení prací po celou dobu řešení. Toto však vyplynulo z problému sladit zpracování práce v kombinované formě studa s pracovními úkoly zaměstanavatele, které se v průběhu řešení změnily. I přes výše uvedené student dopracoval práci úspěšně do finální podoby i po formální stránce. Cíle práce byly splněny v celém rozsahu daném zadáním, bakalářskou práci proto doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry B
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis B
Práce s literaturou včetně citací B
Samostatnost studenta při zpracování tématu A
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Porteš, Petr

Tématem bakalářské práce je návrh brzdové soustavy nákladního železničního vozu, přesněji přestavbou brzdového systému umožňující zařadit vůz do vyšší rychlostní kategorie. V úvodní části se zabývá principy brzd používaných u kolejových vozidel a požadavky na ně kladené včetně souvisejících vyhlášek. V hlavní části se pak zabývá vlastním návrhem brzdy a to jak úpravou pneumatické části brzdové soustavy, tak i návrhem mechanické části. Hlavním přínosem práce je pak vlastní návrh mechanismu, umožňující přenos brzdné síly od brzdového válce umístěného na rámu k ústrojí brzdy, umístěnému na podvozku vozu. Diplomant se ve zpracovávané problematice velmi dobře orientuje. Výsledky práce jsou využitelné v praxi. Bakalářské práce je po odborné stránce na vysoké úrovni. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků a cílů zadání A
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod A
Vlastní přínos a originalita A
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry A
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii A
Logické uspořádání práce a formální náležitosti B
Grafická, stylistická úprava a pravopis A
Práce s literaturou včetně citací B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 37931