MAREK, T. Efektivní použití 3D Cad systémů v procesním inženýrství-II [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2008.
Práce pana Tomáše Marka beze zbytku splnila zadání i požadavky kladené na závěrečnou bakalářskou práci. Jeho úkolem bylo vytvoření 3D modelu konkrétní části potrubních systémů, a to potrubní rozbočky. Pan Marek ukázal možnosti použití dvou zcela odlišných způsobů modelování sestav. Na základě získaných zkušeností zhodnotil výhody a nevýhody obou způsobů. Za jeden z hlavních výstupů práce lze považovat vytvořené videosekvence, které dále mohou sloužit jako interaktivní výukové prostředky. Při zpracování práce pan Marek vhodně kombinoval velmi omezeně dostupné zdroje informací - internet, knižní publikace a normy. Práce je zpracována na velmi dobré grafické úrovni.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená bakalářská práce pana Tomáše Marka se zabývá efektivním použitím 3D Cad systému Solidworks při vytváření modelů a výkresů složitých potrubních dílů. Student správně pojal tvorbu bakalářské práce, ve které se v první kapitole věnuje popisu prostředí systému Solidworks, v dalších kapitolách pak popisuje základní postupy při tvorbě kruhové potrubní odbočky, výhody a nevýhody jednotlivých způsobů modelování, vytváření celkových sestav a na závěr i výrobní dokumentace. V práci student využil modelování pomocí konfiguračních tabulek, které umožňují snadnou modifikovatelnost vytvářeného dílu. Předložená práce je na výborné obsahové i grafické úrovni. Nejvíce mě zaujalo množství videosekvencí jednotlivých fází tvorby modelu, které je opravdu impozantní – celkem 59 videosekvencí. Bohužel občas se práce stávala trochu nepřehledná, ale to přisuzuji složitosti popisovaného úkolu. Tuto práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 11378