KUBEŠ, F. Návrh jízdního simulátoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Tématem diplomové práce studenta Bc. Filipa Kubeše byl návrh jízdního simulátoru. Téma vyžadovalo, vedle znalostí získaných během studia, osvojení se práci se softwarem NI VeriStand. Tento program potřeboval pro vytvoření rozhraní mezi real-time modelem a hardware (ovládacím zařízením). Na základě rešerše a rozboru existujících řešení student navrhl konstrukci simulátoru, vytvořil rozhraní mezi jednoduchým modelem vozidla a ovládacími prvky a ověřil jeho správnou funkci. Diplomant k vypracování práce přistupoval svědomitě, reagoval na připomínky školitele. Cíle diplomové práce splnil. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Úkolem studenta bylo vypracovat návrh jízdního simulátoru. V první části práce jsou popsány dostupné simulátory na trhu. Na jejich konstrukci navazuje druhá část práce s vlastním návrhem simulátoru, kde autor popisuje jednotlivé uspořádání a funkce zařízení. Třetí část práce popisuje analýzu dynamiky pohybu sedačky simulátoru a vlivy působící na řidiče za jízdy vozidla. Tyto vlivy nejsou porovnány s reálnými hodnotami a slouží především pro prvotní náhled do problematiky a lezení vhodného nastavení. Čtvrtá část rozebírá propojení a ověření funkce ovládacích prvků s výpočtovým modelem pro přepočet vstupních hodnot z ovládacího panelu. V tomto bodě by bylo vhodné pro ověřování vytvořit jednoduchý výpočtový modelu vozidla dle zadání. Dále lze vytknout používání nedůvěryhodných zdrojů literatury jako je Wikipedia a jejich seřazení dle důležitosti. Dále se zde nacházejí drobné formální a technické nedostatky. Např. od str. 50 je uváděno zrychlení se špatnou jednotkou. Student prokázal schopnost využití svých znalostí ke zvládnutí většiny úkolů, které na něho byly kladeny. Práce doporučena k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | D | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 71867