UHLÍŘ, M. Demonstrační úlohy pro pneumatické automatizační prostředky [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
V rámci své bakalářské práce student vypracoval soubor demonstračních úloh z oblasti penumatických automatizačních prostředků. Až na pár drobností je práce vypracována pečlivě. Obzvláště kladně hodnotím studentovu samostatnost a iniciativu a také skutečnost, že některé části byly vypracovány i nad rámec zadání. Cíle práce byly bez výhrad splněny a proto práci doporučuji k obhajobě s hodnocením A / výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Student Uhlíř Miloš ve své bakalářské práci řeší problém zaměřený na návrh a praktickou realizaci demonstračních úloh pro pneumatické automatizační prostředky. V teoretické části práce se student podrobně zabývá oblastí pneumatických automatizačních prostředků, kde popisuje využití a úpravu stlačeného vzduchu, ventily a v neposlední řadě pneumatické pohony. Teoretická část práce je psána přehledně a srozumitelně, což je jeden z hlavních cílů práce, jelikož má práce sloužit jako rozšiřující materiál pro výuku předmětu Elektrické a pneumatické automatizační prvky (VAU). V praktické části práce student řeší návrh a implementaci několika demonstračních příkladů, konkrétně se jedná o osm základních a tři pokročilé příklady. U jednotlivých příkladů je zmíněno zadání spolu s pneumatickým schématem, popis funkce pneumatického obvodu a také fyzická realizace příkladu znázorňujícího na fotografii. Chválím strukturu a stupňující náročnost jednotlivých úkolů, chybí mi video funkčnosti realizace jednotlivých příkladů, které může také sloužit k výuce předmětu. Z bakalářské práce je zřejmé, že student věnoval velký objem času v laboratoři a samostudiu při návrhu samotného řešení. Výsledky práce ať už teoretické, nebo praktické budou do velké míry nápomocné pro zlepšení předmětu zaměřeného na výuku pneumatiky. Každopádně vzhledem k tomu, že jsme ve 21. století a práce je psána na Ústavu Automatizace a Informatiky bych také očekával použití simulačního softwaru k realizaci daných úkolů. Z hlediska písemné formy je práce na velmi dobré úrovni, drobná výhrada je k citování v textu práce a k počtu citací, pouhých dvanáct, a u některých fotek je datum a čas, co působí neprofesionálně. Předložená bakalářská práce je na velmi dobré úrovni, avšak náročnost realizace je na úrovni nižší. Vzhledem k tomu práci doporučuji na obhajobu a hodnotím ji známkou B/ velmi dobře.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 145880