VOZÁRIKOVÁ, R. Uplatnění marketingu v řízení průmyslového podniku [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2012.

Posudky

Posudek vedoucího

Chalupský, Vladimír

Jde o práci, která svým zaměřením a snahou o komplexní pojetí s důrazem na návrh marketingové strategie přesahuje očekávanou úroveň bakalářské práce. Autorka se s tímto zadáním vypořádala se ctí, prokázala schopnost výběru relevantních analytických nástrojů a dostatek erudice pro jejich využití v praxi. Dílčí nedostatky nejsou zásadního rázu. Práci považuji za zdařilou. Pro obhajobu nabízím tyto otázky: V čem vidíte negativní dopad absence účinné reklamy ve firmě, která dlouhodobě plní své cíle a překračuje očekávané finanční výsledky (a efektivně využívá ostatní nástroje marketingového mixu)? Jakou roli při nákupním rozhodování na průmyslovém trhu hrají apely na využití "domácích" firem namísto dodávek od "zahraničních"?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Odborná úroveň navrhované části C Jádrem návrhové části jsou doporučení, která směřují do oblasti reklamy, využití veletrhů a získání zákazníků. Z analýz přitom není zcela zřejmé, že právě tyto oblasti jsou považovány za klíčové - soudě podle stručných informací o hospodářských výsledcích, jde o úspěšnou firmu, která nemá problémy s neefektivním uplatněním marketingových postupu. Na druhou stranu je zřejmé, že i v těchto oblastech lze nalézt rezervy pro další zdokonalení. Návrhy jsou zpracované s rozdílnou úrovní - zatímco úvahy o účasti na veletrzích jsou podložené reálnými čísly,v ostatních případech jde pouze o naznačení možných opatření - a tato nejsou rozpracována do větší hloubky
Přínos a praktické využití návrhu B Posouzení přínosu dílčích návrhů je v případě nadnárodní společnosti vždy poněkud diskutabilní. Přesto si dovoluji konstatovat, že uvedené návrhy představují racionální směr úvah, že míří "správným" směrem a že mohou přinášet vedení firmy inspiraci z pohledu nezávislého externího odborníka.
Iniciativa a samostatnost při zpracování A
Práce s literaturou (citace), přehled literatury dle normy ČSN ISO 690 A Bez připomínek.
Formální uspořádání a úprava (text, grafy, tabulky) a odborná jazyková úroveň B Úprava textu odpovídá očekávání. Po formální stránce je neobvyklé zařazení SWOT analýzy na úvod analytické části práce - jde o syntézu poznatků z různého druhu analýz, a jako taková by měla mít své místo na závěr analytické části práce.
Splnění cíle a rozsahu zadání B Autorka zcela splnila většinu cílů, které jsou zmíněné v úvodu práce, s ohledem na různou úroveň propracování hodnotím práci z tohoto hlediska stupněm B
Úroveň zpracování teoretické části (poznatky získané studiem) B Standardní pojednání o teoretických východiscích, autorka dokázala zvolit vhodné zdroje a vybrat relevantní pasáže. Uvítal bych kritičtější pohled na zde uvedená pojetí teoretických koncepcí managementu a marketingu.
Úroveň zpracování analytické části (zpracování podkladů a vstupních dat, použité metody) B Neobvyklé je zařazení SWOT analýzy na úvod analytické části práce - jde
Navrhovaná známka
B

Posudek oponenta

Vrana, Milan

Navrhovaná známka
B

eVSKP id 49066