ŠIŠPERA, A. Funkce katalyzátoru a filtru pevných částic u naftových vozidel [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2021.
Pan Šišpera přistupoval k práci zodpovědně, proaktivně a s využitím pravidelných konzultací. Kvalita práce se postupně zvyšovala a je z ní poznat, že student věnoval studiu problematiky dostatek času. Práce je komplexní a student prokázal detailní znalost termodynamického principu práce spalovacího motoru. Text je strukturovaný a logicky uspořádaný. Velmi vysoce musím hodnotit způsob interpretace. A to jak ve formě slovní, tak grafické. Rešerše pana Šišpery bude použita i ve firemních prezentacích, tudíž je i velmi vysoká míra využitelnosti této bakalářské práce v praxi. Body zadání byly splněny ve všech ohledech včetně podmínky zpracování v anglickém jazyce.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Student Adam Šišpera se ve své bakalářské práci velmi zdařile věnuje stále velmi aktuální problematice snižování škodlivých emisí vznětových motorů. V úvodní části práce se student seznamuje s principem funkce čtyřdobého vznětového motoru. Pochopení funkce spalovacího procesu a vzniku škodlivin ze strany studenta považuji za stěžejní fakt, ale vzhledem k rozsahu práce a i její vysoké kvalitě považuji tuto kapitolu pro odborného čtenáře za zbytečnou. Naopak oceňuji snahu o globální zamyšlení nad emisní problematikou v kapitole 2. která je dále směřována k emisním normám. Zde mohl student pro úplnost alespoň okrajově zmínit i další normy (např. Tier a Stage) zejména proto, že se zaměřuje na aplikace úprav spalin vznětových motorů. Hlavní část práce lze v podstatě rozdělit na tři části. V první se student zaměřuje na možnosti redukce škodlivin ve výfukových plynech ze strany funkce motoru (tedy před katalyzátorem) kapitola 3, druhá část se věnuje systémům dodatečné úpravy spalin kap.4 a třetí část se věnuje dalším možnostem a systémům za jejichž pomoci je možné dosáhnout dalšího snížení škodlivých emisí kap. 5-6. Zde je potřeba vyzdvihnout, že po odborné stránce je tato část velmi kvalitně zpracována. Na práci oceňuji zejména fakt, že v jednotlivých kapitolách student výklad doplňuje o celou řadou cenných informací (většinou ve formě porovnání formou grafických závislostí) což jen potvrzuje, že studen pro vypracování své práce musel čerpat z velké řady odborné, jak domácí, tak zahraniční literatury. Nashromážděné informace pak dokázal logicky uspořádat a správě interpretovat. Jak po obsahové tak po grafické stránce je práce na výborné úrovni. Zadání bakalářské práce bylo splněno v plném rozsahu. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 132878