CHARVÁT, A. Vliv výpočtového modelu dynamiky klikového mechanismu na zatížení bloku motoru [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2023.
Tato diplomová práce byla vypsána ve spolupráci se společností ŠKODA AUTO a.s., jež rovněž poskytla podklady nezbytné pro úspěšné zpracování tohoto tématu. Aby diplomant lépe pronikl do náročné problematiky specialisovaných výpočtových simulací dynamických systémů a současně si osvojil práci s programovým vybavením využívaným v koncernu Volkswagen Group, působil v rámci stáže přímo v oddělení Vývoje motorů společnosti ŠKODA AUTO a.s. Diplomant po celou dobu pracoval průběžně, aktivně, iniciativně, samostatně, a výsledky všech simulací tak měl k disposici s poměrně velkým časovým předstihem před termínem odevzdání diplomové práce. Výsledné dílo představuje hodnotný dokument, jenž i s využitím pouze poměrných veličin dává pracovníkům vývoje jasnou představu o vhodnosti volby úrovně výpočtového modelu pro danou fázi vývojového procesu spalovacího motoru. Průběžný komentář k dosaženým výsledkům, jakož i vyvozované závěry dokazují, že autor celé této problematice velmi dobře rozumí. Pan Adam Charvát výborným způsobem prokázal svůj inženýrský přístup při zpracování tématu průmyslové praxe, a jeho práci tak jednoznačně doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práca pána Charváta obsahuje 73 strán vrátane príloh. Neobsahuje rešeršnú časť, ktorá by poskytovala dostupné informácie na rôznorodosť výsledkov štrukturálnych analýz pri použití rôznych úrovní komplexity modelov kľukového mechanizmu. Vlastné riešenie problému je zachytené na 37 stranách. Študent navrhol 4 varianty MBS modelu, ktorých výsledkom je zaťaženie hlavných ložisiek. To je následne použité ako vstup pre výpočet únavovej životnosti bloku motoru. Postup riešenia práce sa javí byť správny. Záverečná práca bola konzultovaná v rámci spolupráce so ŠKODA AUTO, na čo sa študent odkazuje pri komentovaní určitých krokov pri riešení. To viedlo aj k prezentovaniu iba relatívnych hodnôt výsledkov. Z kontúry na Obr. 39 sa zdá, že je vyhodnocované miesto s maximálnym súčiniteľom bezpečnosti. To je pravdepodobne chyba v značení kontúry samotnej. Autor práce v závere prehlasuje, že najlepšie výsledky skúmaných výpočtových analýz sú tie, ktoré vedú k najvyšším hodnotám súčiniteľov bezpečnosti. Avšak až fyzické testovanie ukáže, ktoré výsledky sú najlepšie. Čítanie práce sťažuje umiestnenie obrázkov, ktoré je pred ich popisom v texte samotnom. Citácie si vyžadujú viac pozornosti. Napríklad nie je zachované citovanie od zdroja č. 1. Dokonca v texte úplne chýba citácia zdroju [1], ktorá je použitá v zozname použitej literatúry. Riešenie diplomovej práce vyžadovalo značné úsilie. Dosiahnuté výsledky sú dôveryhodné a majú veľký praktický význam. Vecné pripomienky k práci sú obsiahnuté v otázkach oponenta.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | B | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 145683