STAREČKOVÁ, T. Sledování metabolických změn karotenogenních kvasinek v závislosti na podmínkách kultivace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta chemická. 2008.
Téma předložené diplomové práce bylo zadáno v návaznosti na experimentálně zaměřenou bakalářskou práci. Cílem bylo zpracování komplexní srovnávací studie zaměřené na možnosti regulae produkce průmyslových pigmentů a obohacené biomasy u několika zástupců různých rodů karotenogenních kvasinek. Obtížná práce souběžně hodnotíctí parametry na úrovni genomu, proteomu a metabolomu vyžadovala zvládnutí řady moderních separačních a analytických metod i kultivačních technik. Studentka v průběhu řešení práce projevila vysokou míru samostatnosti, výbornou organizaci práce a zájem o řešenou problematiku. Zadání práce bylo i přes značnou náročnost zcela splněno. Průběžně byla zpracována literární rešerše a získané poznatky byly vhodně aplikovány a využívány k řešení práce. Výsledky rozsáhlé studie byly interpretovány v souladu s dostupnými literárními údaji, s dostatečnou mírou invence a tvůrčího přístupu. Závěry práce byly formulovány stručně, jasně a přehledně, v souladu s výsledky a s přiměřenou mírou zobecnění. Celkovým výstupem práce je kvalitně zpracovaná komplexní srovnávací studie s originálními výsledky, z nichž část již byla prezentována či přijata k prezentaci na mezinárodních konferencích a v odborném tisku. Vzhledem k uvedeným skutečnostem doporučuji práci k obhajobě a hodnotím ji stupněm výborně (A).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Studium literatury a její zpracování | A | ||
Využití poznatků z literatury | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A | ||
Využívání konzultací při řešení práce | A | ||
Celkový přístup k řešení úkolů | A |
Kap.5.1. Ako si vysvetľujete dvojstupňový nárast biomasy s predĺžením stacionárnej fázy rastu u kmeňa R. rubra napriek tomu, že kultúry boli kultivované na jedinom zdroji uhlíka a to glukóze. Kap. 5.3. Je možné hovoriť o určitej charakteristickej schéme odpovede kultúry na vonkajší stres v závislosti na rode alebo druhu kvasinkových kultúr? Dá sa vplyvom stresu stimulovať produkcia karotenových pigmentov súčasne so produkciou ergosterolu? Kap. 5.4. Vplyvom NaCl a H2O2 ako stresového faktora dochádza k rôznym zmenám expresie proteínových spotov. Je možné nájsť určitú závislosť medzi kvasinkovými druhmi a jednotlivými stresovými faktormi?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | ||
Logické členění práce | A | ||
Kvalita zpracování výsledků | A | ||
Interpretace výsledků, jejich diskuse | A | ||
Využití literatury a její citace | A | ||
Úroveň jazykového zpracování | A | ||
Formální úroveň práce – celkový dojem | A | ||
Závěry práce a jejich formulace | A |
eVSKP id 2631