KOUSAL, M. Pásový dopravník stavebního recyklátu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2024.
Bakalářská práce se zabývá návrhem pásového dopravníku pro přepravu stavebního recyklátu. V úvodních částech práce je popsáno rozdělení dopravníků a je uveden přehled hlavních částí dopravníku. Následuje popis jednotlivých typů stavebních recyklátů. Dále následuje funkční výpočet pásového dopravníku. V další části je představeno vlastní konstrukční řešení pásového dopravníku. V závěru práce je uvedeno několik výrobců pásových dopravníků. Součástí práce je i částečná výkresová dokumentace (výkres sestavy dopravníku, výkres násypky, díly rámu). Zpracování práce je provedeno běžným a přehledným způsobem. Student se při zpracování nevyhnul určitým pochybením. K práci mám zejména tyto připomínky: - u otáček motoru/bubnu jsou uváděny chybné jednotky - občasné překlepy - rešeršní zpracování výrobců je velmi povrchní a hlavně z něj nejsou vyvozeny žádné vlastní závěry - ve výkresové dokumentaci schází významné kóty, výskyt plovoucích kót Student svoji práci se mnou, jako vedoucím práce občas konzultoval. Celkově má práce průměrnou úroveň a splňuje požadavky zadání. Pan Marek Kousal ve své práci prokázal odpovídající znalosti studovaného oboru a tím i schopnost budoucí samostatné práce či pokračování v dalším stupni vysokoškolského studia. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | C | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | C | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
Po úvodním stručném rozdělení a popisu používání pásových dopravníků autor kvalitně technicky popisuje jednotlivé části pásových dopravníků. Pokud při rostoucím průměru bubnu roste namáhání pásu - citace str.15, je třeba to blíže vysvětlit, viz rovnice (21). Správně jsou popsány jednotlivé typy recyklátů. Následuje funkční výpočet dle norem. Jednotlivé konstrukční celky dopravníku jsou výborně zvoleny a popsány, kvalitně vyobrazeny, například obr.18, obr. 21. Na str. 39 kapitola "6.2.1 Motor" je uveden patrně čtyřpólový asynchronní motor s výkonem 3kW, otáčkami 1450min-1, nikoli za sekundu - viz tabulka, momentem 485Nm.Tento moment ale není momentem motoru, ale je až na výstupním hřídeli elektropřevodovky. Kapitola 5.18 nejsou dle názvu otáčky motoru, ale otáčky bubnu a to ne 59,7 za sekundu, ale 59,7 za minutu, vypočtený výkon je 2,576kW. Kapitola 5.19 není kroutící moment motoru, správně moment na výstupním hřídeli převodovky a otáčky 59,7 jsou opět za minutu, nikoli za sekundu. Dále autor uvádí výrobce pásových dopravníků. Výkres sestavy má plovoucí kóty v půdorysu, není jasný čep včetně zajištění v detailu A a v detailu I a tyto čepy nejsou vůbec uvedeny v rozpisce, počet čepů poz. 4 a 5 je naopak. Chybí vstupní rozměry násypky, nikoli nasápky (viz výkres) vůči kotvení stojin, nikoli stojen, (viz výkres). Výkres násypky má nepovolené měřítko 1:8, postrádá důležité kóty - průměry otvorů, vzájemnou polohu pozice 3 a 7 pro svaření a další kóty. Příhradová konstrukce rámu je vhodně navržena. Přes tato pochybení je práce jako celek poměrně kvalitní. Práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 154151