PŮŽOVÁ, L. Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta architektury. .
Posudek vedoucího práce Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní Bc. Lenka Půžová Předložená diplomová práce Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní, kterou vypracovala Bc. Lenka Půžová splňuje požadavky na řešení zadané problematiky. Autorka pracovala variantně na konceptech a prokázala vlastní přístupy k řešené problematice. Architektura Organická forma nově navrženého objektu podněcuje k volnému plynutí prostorem, který podporuje mísení a setkávání studentů obou fakult i jejich vzájemnou inspiraci. Otevřený prostor není jen komunikací, ale i místem setkávání. Organická forma objektu je důvodně v kontrastu k racionální zástavbě z konce 19. století. Provoz Provozní propojení v parteru nových a historických objektů je nedostatečné. Konstrukce Železobetonová nosná konstrukce, dělící dřevěné a skleněné prvky umožňují realizaci navržených velkoprostorových objektů. Diplomovou práci Bc. Lenky Půžové doporučuji k obhajobě a navrhuji klasifikaci C75. V Brně dne 17. 05. 2017 Doc. Ing. arch. Zdeněk Makovský MgA. Ing. arch. Petr Šmídek, Ph.D.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Přístup studenta ke zpracování | C | 75 | Předložená diplomová práce Dostavba objektů určených pro FA a FaVU VUT Brno v areálu Údolní, kterou vypracovala Bc. Lenka Půžová splňuje požadavky na řešení zadané problematiky. Autorka pracovala variantně na konceptech a prokázala vlastní přístupy k řešené problematice. |
Práce dokládá citlivý, ale i realistický přístup k řešení. Koncept je jasně čitelný a srozumitelný. Jedná se o dobře odvedenou práci.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Urbanistické řešení | A | Studentka si zvolila koncept, jak sama píše založený na PROPOJENÍ, řešení projektu toto rozhodnutí opakovaně potvrzuje. Kladně hodnotím křížné otevírání vnitrobloku městu. V podélném směru trasa Špilberk-Kraví hora. V příčném směru: nároží, vstup, dvůr, openspace, atria, park. Nová škola skutečně působí otevřeným, tedy PROPOJENÝM dojmem. | |
Architektonické řešení | A | Zakulacená tělesa mají nesporně skrytou inspirativní dynamiku, distribuci světla, atd. Zvolený sjednocující bílý povrch na všech plochách skvěle zvýrazňuje utilitární plasticitu hmotového řešení. Měkké objemy až překvapivě dobře doplňují bývalé kasárny, nedochází zde k agresi, ale naopak k PROPOJENÍ starého s novým. Návrh hezky pracuje s mírou otevřenosti jednotlivých ateliérů, od prosklených architektonických ateliérů po uzavřené intimní malířské či sochařské ateliéry. Otázkou zde zůstává například akustika, či nežádoucí zájem pozorovatelů z hora. | |
Provozní řešení | A | Staré budovy ponechává bez větších úprav, pouze probouráním stropů nad vstupy otvírá a prostorově propojuje školní chodby. Je tak minimem prostředků dosaženo žádoucího efektu. Nespornou výhodou je rozmístění většiny ateliérů do jedné výškové úrovně. Nová vestavba používá koncept „bez chodeb“. Klady tohoto konceptu jsou na první pohled zjevné, chodby povyšuje na společenský prostor. Záporem může byt neekonomický poměr plochy komunikací vůči učebnám. Studentka vsak chápe prostor mezi a uvnitř jako rovnocenný – ateliérový. | |
Technicko konstrukční řešení | A | Stavba je z velké části zapuštěná do země, lze zde očekávat kladné energetické poměry. Beton je logickým konstrukčním prvkem, jednoznačně se zde nabízí dnes již běžně využívaná technologie bílé vany, dala by se očekávat ekonomická výhodnost plynoucí z jednoduchosti navrženého. Prostory mohou být ale akusticky nevhodné. Naznačené řešení je v sochařských ateliérech, kde je navržen akustický obklad dřevem. | |
Formální úroveň | A | Návrh je přehledný, zcela čitelný, bílé vizualizace mohou vypadat nehotově, ale byl by to omyl, pravě tyto vizualizace vystihují minimalistickou atmosféru, kde světlo a lidi jsou ti hlavní tvůrci. |
eVSKP id 101776