SKÁCELOVÁ, P. Rozvoj konkurenceschopnosti podniku zaměřený na posilování tvorby hodnoty pro zákazníka [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2019.

Posudky

Posudek vedoucího

Zich, Robert

Autorka si zvolila komplexní téma. Pro jeho zpracování zvolila v zásadě správný přístup, přičemž rezervy jsou v metodickém zpracování a uplatnění teoretických konceptů při tvorbě návrhů. Při zpracování nebyl při finalizaci práce dodržen harmonogram zpracování. Pozitivně hodnotím snahu autorky pojmou téma komplexně a nasazení při zpracování výzkumné části. Autorka musela nastudovat některé dodatečné znalosti z oblasti tvorby a rozvoje značky. Autorka jednoznačně prokázala schopnost samostatně zpracovat komplexní praktický problém. Otázky Jak byste přistoupila k ekonomickému hodnocení navrhovaných opatření? Jak konkrétní kroky v oblasti komunikace byste navrhovala v případě reálného otevření kavárny na novém trhu? Jak byste porovnala profil zákazníka na stávajícím a novém trhu? Jaké je vlastně vymezení problému v metodice lean canvas?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C Cíl práce je definován v kontextu konkrétního záměru reálné firmy. Cíle jsou naplněny s ohledem na vymezení potenciálu expanze značky. Rezervy v naplnění cílů jsou zejména ve vyhodnocení přínosů realizace.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B Autorka volí odpovídající metodický přístup jak v analýze, tak v návrhové části. vymezení metodiky je poměrně stručné, nicméně pro účely bakalářské práce dostačující. Bylo by vhodné lépe vysvětlit přístup k dotazníkovému šetření, mystery shoppingu apod. Autorka alespoň základní charakteristiku uvádí přimo v analytické části. Teoretická východiska jsou dobře definována a pokrývají veškeré potřebné oblasti pro řešení problému. Velmi pozitivně lze hodnotit souhrnné zhodnocení, kde se autorka neomezuje pouze na souhrn obsahu teoretické části, ale vymezuje konkrétní vazby použité teorie a řešené problematiky.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Autorka využívá poměrně široké spektrum analýz. Některé části jsou poněkud opisné (marketingový mix). Aplikace business je spíše základní. U tvorby hodnoty s využitím conceptu CANVAS je přístup rovněž spíše obecný a nejasný. Autorka by měla vysvětlit, jak tyto přístupy využívá například pro hodnocení konkurentů. Souhrnné srovnání s konkurentcí by bylo vhodné lépe formulovat. SLEPT analýza je spíše obecnější, kladně hodnotím vymezení trendů v sociální oblasti souvisejících s kavárenským trhem. Bylo by zde ovšem vhodné uvést zdroje, na základě kterých tyto trendy autorka vymezuje.
Praktická využitelnost výsledků C Autorka správně vysvětluje východiska pro případnou expanzi a potenciál nového trhu. Vymezený koncept je do určité míry obecnější, některé jeho části by bylo vhondé detailněji rozpracovat - například oblast komunikace. U identity značky by bylo vhodné věnovat více prostroru oblastem týkajícím se zákazníků a budováním vztahu s nimi. Je otázkou, nakolik je profil nového zákazníka shodný se zákazníkem stávajícího podniku. Aplikace lean canvas pro novou kavárnu má určité nedostatky - například vymezení problému/potřeby, vymezení nezkopírovatelné hodnoty. Rezervy jsou rovněž v oblasti vymezení typického zákazníka. V práci neni příliš pozornosti věnováno vyhodnocení realizace.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň C V některých částech by bylo vhodné volit odbornější styl vyjadřování - "Protože se celá práce točí zejména kolem pojmu "brand"..." (str. 13). Chybný odkaz na přílohu s otázkami dotazníkového šetření - záměna čísel příloh. Anglické pojmy v obrázku 9 by měly být přeloženy. Vzhledem k objemu informací působí práce poněkud nepřehledně. Nekonzistentní kvalita vkládaných obrázků.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Dílčí nedostatky v uvádění zdrojů v analytické části.
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Šimberová, Iveta

Práce po obsahové i formální stránce splňuje požadavky. Z hlediska větší srozumitelnosti bych očekávala jasný přehled postupu, zdůvodnění vyběru všech použitých metod a jejích použití pro řešení problému. 1. Vysvětlete ve věcné rovině, v čem vidíte význam použití Business modelů CANVAS a lean CANVAS v práci. Jak se to dá využít v případě expanze značky? 2. Na str. 26 v shrnutí teoretické části máte uvedeno, že hodnota pro zákazníka vychází z konkurenční výhody. Jde o hodnotu, kterou je podnik schopen nabídnout, aby uspokojil zákazníkovy potřeby. Jedná se tedy o vztah mezi užitností a spotřebitelem. Prosím o vysvětlení toho vztahu.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Cíle práce byly splněny.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Zvolený postup a metody jsou adekvátní k vymezenému problému. Postrádám ale určitou systematičnost a vysvětlení použitých metod a postupu v první kapitole. Např. Mystery shopping - vůběc není uvedený v plánovaných metodách, nebo dotazník a další.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Autorka prokázala dobrou schopnost interpretovat dosažené výsledky i závěry.
Praktická využitelnost výsledků B Předložená práce má potenciál pro praktické využití.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň D Struktura práce, použitá terminologie i odborná jazyková úroveň splňují základní požadavky na tento typ práce. I když jsou zde některé části, které by mohly být více propracované - např. kapitola 1, dále mi není úplně jasné využití Business modelů CANVAS v logice práce. Z hlediska struktury práce je to trochu přeplněné a ztrácí se pak význam užití. Základní vysvětlení a záměr užití je v 1.kapitole, prosím o dovysvětlení (viz dotazy).
Práce s informačními zdroji B Práce s informacemi i citacemi splňuje standardy požadované pro tento typ práce.
Navrhovaná známka
C

eVSKP id 119955