HALÁSEK, J. Renovace železničního dvojkolí [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2020.
Zadané téma je zpracováno velice precizně a objem odborné náplně se jeví víc než překračující. Tato autorova snaha si zaslouží ocenění, vyplývá to i ze spolupráce s firemním zázemím. Jednotlivé kapitoly jsou vhodně seřazené, mají solidní typografické ztvárnění. S řadou uvedených řešených případů se setkáváme i v běžném životě, i když si to přímo neuvědomujeme, např. provoz tramvají kolem nás. Autor své úvahy zakládá na opotřebení, vznikajícím zákonitě při provozu kolejových vozidel. K tomuto pak přiřazuje renovační postupy. Data v těchto postupech jsou převážně z reálných situací, což je výrazný klad zpracovaného tématu.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | A | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | A | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená práce se zabývá renovací železničních dvoukolí. V úvodu se autor stručně zaměřuje na historii používání kol společně s oblastí železnic jak světových, tak českých, což zvyšuje teoretickou úroveň práce a zároveň seznamuje čtenáře s problematikou daného tématu. Dále jsou uváděny velmi detailně technické normy a vyhlášky, které se zabývají danými dvojkolími. Přes následující teoretické kapitoly se autor dostává až k názorným renovačním postupům, rozborům na konkrétních příkladech, výrobě a montáži. Práce je řešena na základě spolupráce s firmou DPOV, a.s. sídlící v Nymburku, čímž se jedná o reálnou průmyslovou aplikaci, což oceňuji. V přílohách je uvedených celkem 12 dokumentů, které mimo jiné znázorňují reálné poškození dvoukolí. Odborně napsanou práci však sráží malé nedostatky. Mimo stylistické a pravopisné chyby, kapitola 2 obsahuje pouze jednu podkapitolu. V některých kapitolách je za hlavní kapitolou uvedena podkapitola bez úvodního textu. Označení oceli jako PÉROVÁ bych raději nahradil pružinovou ocelí. Zájem autora o danou oblast dopravního průmyslu značně potvrzuje fakt z podkapitoly 8.4, kde lze na obrázku vidět model papírové parní lokomotivy, kterou autor sestavil již v roce 2009. Práci považuji za zdařilou, cíle práce byly splněny, a proto ji doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosaž. výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A |
eVSKP id 129498