ŠEBESTA, J. Strategie a koncepce leteckých dopravců pro nábor zaměstnanců na pozici pilot [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2015.
Úkolem diplomanta bylo porovnání možných způsobů výcviku dopravního pilota – klasický výcvik postupným zvyšováním pilotních kvalifikací a výcvik typu MPL jak z hlediska finanční a časové náročnosti, tak i z hlediska kvality absolventů s ohledem na jejich uplatnění u letecké společnosti. Studen řešil způsoby financování výcviku a návratnost investice, požadavky leteckých společností na absolventy výcviku a srovnal situaci v ČR se zahraničím. Cílem práce bylo vytvoření zdroje informací pro zájemce o práci dopravního pilota a přinést jim pomoc v rozhodování o pro ně "optimálním" způsobu výcviku. Komplexní studie aktuálního stavu leteckého výcviku po úroveň ATPL a informace o nových trendech výcviku profesionálního pilota, umožní leteckým školám usměrňovat způsob výuky podle nejnovějších požadavků leteckých společností. Z velké části bylo cíle práce dosaženo. Diplomová práce má rozsah celkem 79 stran. Práci lze vytknout nižší stylistickou a slohovou úroveň, zejména používání hovorových výrazů („typovka“ a pod.)
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | C | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | E | ||
Práce s literaturou včetně citací | C | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | B |
Práce je rozdělna do dvou základních částí. První je zaměřena na výcvik dopravních pilotů a jeho realizaci klasickými a aktuálními postupy včetně jejich srovnání. Druhá část se zabývá přístupem konvenčních a nízkonákladových dopravců k výběru nových pilotů . Práce je zpracována po stránce stylistické velmi kvalitně, nicméně v ní lze nalézt drobné gramatické nepřesnosti.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | B | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B |
eVSKP id 83677