HANSLÍK, R. Odrazná plocha osobních automobilů [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2019.
Diplomová práce byla řešena ve spolupráci s firmou RAMET. Cílem práce bylo vypracovat metodiku výpočtu odrazné plochy automobilu v programu CST Microwave Studio a platnost metodiky ověřit měřením. Student začal na diplomovém projektu pracovat v předešlém akademickém roce, ale práci neodevzdal. Porovnáním zprávy k semestrálnímu projektu z loňského zimního semestru s odevzdanou diplomovou prací dospějeme k následujícím závěrům: - Přibyla podkapitola 2.3 Porovnání programů pro simulaci odrazné plochy (1 strana); - Byl rozšířen popis využití asymptotického řešiče (2 strany); - Bylo rozšířeno porovnání řešičů a vlivu nastavení jejich parametrů na dosažené výsledky. V práci chybí validace simulací experimentem. Diplomová práce sestává přibližně z 15 stran regulérního textu, přičemž většinu tohoto rozsahu tvoří grafy exportované ze simulačního programu. Student přišel během tohoto roku ke dvěma konzultacím – na začátku zimního semestru a před termínem odevzdání diplomové práce. Neměl jsem tedy mnoho možností průběh řešení práce ovlivnit. Z mého pohledu je práce nedostatečná a hodnotím ji 40 body.
Předložená diplomová práce se zabývala tématem simulace odrazné plochy osobních automobilů. Po velmi stručném úvodu, kde student definuje problematiku výpočtu odrazné plochy (teoretický výpočet, numerické metody) následující kapitola řešící simulaci modelu automobilu Škoda Octavia. Student popisuje možné způsoby výpočtu odrazné plochy zadaného problému. V této kapitole zcela postrádám výpočet odrazných ploch základních tvarů (koule, obdélníková deska, válec, koutový odražeč), který by byly konfrontovány s teoretickými výpočty. Práce obsahuje výsledky získané pomocí Asymptotic solveru a Integral eq. solveru, bohužel jakoukoliv verifikaci postrádám. Dle zadání diplomové práce měl student navrhnout a realizovat experiment, kde budou výsledky výpočtů ověřeny. Tento bod v předložené diplomové práci zcela chybí bez jakéhokoliv zdůvodnění. Dalším úkolem diplomanta měla být diskuse vlivu velikosti a tvaru automobilu na odraznou plochu. Podkladem pro diskusi měly být výsledky simulací, založených na velmi hrubých numerických modelech různých typů automobilů. V předložené práci nejsou tyto výsledky prezentovány a diskuze zcela chybí. Předložená diplomová práce jest sepsána na 29 stranách z toho jádro práce (kapitola 3) zabírá 10 stran. Nepovažuji zadání práce za splněné, proto práci nedoporučuji k obhajobě. Navrhuji její přepracování a doplnění.
eVSKP id 119378