POMAJBÍKOVÁ, A. Herní mechaniky založené na kapalinách [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Studentka je schopná a pečlivá. Vytvořila hru s editorem, která je zábavná. Hra je obtížnější, ale to přidává na jejím kouzle. Při testování jsme se dobře bavili. Splňuje tak hlavní požadavek, který se na hry klade. Oceňuji studentčinu snahu dobře napsat technickou dokumentaci a vytvořit kompletní produkt.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Studentka chtěla vytvořit hru. Po konzultaci jsme původní nápad rozšířili o mechaniky spojené s kapalinami. Zadání, na kterém jsme se dohodli splnila kompletně. | ||
Práce s literaturou | Jedná se o počítačovou hru. Zdroje informací jsou hlavně v podobě tutoriálů na webu a v podobě videí, neboť knižní literatura velmi rychle zastarává. Studentka vybrala vhodné zdroje, které jsou adekvátní k tématu hry. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Studentka pracovala velkou část roku samostatně. Na konzultacích se objevila jen několikrát. | ||
Aktivita při dokončování | Studentka dokončovala práci v mírném spěchu. Technickou dokumentaci konzultovala vícekrát. Při dokončování konzultovala pravidelně. | ||
Publikační činnost, ocenění | Studentka by mohla svou hru zveřejnit, protože je zábavná. |
Celkově se jedná o velmi dobrou práci, která implementuje relativně nevšední herní mechaniky formou kapalin do logické plošinové hry. Realizace obsahuje taktéž uživatelsky přívětivý editor pro vytváření nových úrovní. Textová část je taktéž na vysoké úrovni, jak gramaticky tak i typograficky. Text je velmi čtivý. Nicméně v některých částech je lehce snížena čitelnost/přehlednost kvůli špatnému vysázení obrázků (zejména kvůli dlouhým popiskům). Dle mého názoru je práce na hranici stupně A a B (vzhledem k rozsahu práce, kvalitě textu, realizace a náročnosti zadání), avšak přikláním se spíše k hodnocení stupněm A .
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Zadání hodnotím jako průměrné obtížné, vzhledem k povaze hlavních herních mechanik. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | Zadání splněno ve všech bodech. | ||
Rozsah technické zprávy | Práce celkově obsahuje cca 47 normostran, což je téměř v polovině mezi obvyklým rozsahem a minimem, avšak práce obsahuje všechny důležité informace. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 90 | Práce je členěna na 6 kapitol, které na sebe postupně navazují. Text se z většiny velmi dobře čte a je rychle pochopitelný po prvním čtení. Nicméně, sekce 5.1.2 má lehce nižší pochopitelnost, kvůli problematickému vysázení obrázků v kombinaci s výčtem. | |
Formální úprava technické zprávy | 80 | Celá práce je psána velmi čtivou češtinou, bez gramatických chyb, s minimálním množstvím překlepů. Typografická stránka je rovněž na velmi dobré úrovni. Jako hlavní, a současně nejspíše jediný, problém ovšem hodnotím až příliš dlouhé popisy obrázků a jejich následné špatné umístění či vysázení. Ačkoliv jsem zastánce podrobných popisů jednotlivých figur, tak popis u obrázku, který přesahuje půlku strany nebo je dokonce 2x delší než celá kapitola (např. obr. 3.1, 3.3 či 3.9) je dle mého názoru kontraproduktivní, ne-li přímo špatný. Je tím snížena čitelnost, protože čtenář se klíčové informace nedozví přímo textu (v odstavcích), ale pouze v oněch popiscích. Současně se pak stává, že text obsahuje poloprázdné strany, jelikož se obrázek nepodaří na dané straně vysázet (např. obr. 3.9 či 5.24). Nakonec v sekci 5.1.2 jsou obrázky zkombinovány s výčtem prvků, kde obrázky jsou vnořeny mezi jednotlivé prvky a celkově to pak působí chaoticky a je nutno tento úsek číst pečlivěji. | |
Práce s literaturou | 90 | Autorka cituje celkem 11 různých zdrojů, kde většina zmíněných jsou odborné publikace. Zastoupení v textu je hojné a umístění vhodné. Práce současně obsahuje několik poznámek pod čarou, které odkazují na různé doplňující zdroje či webové stránky. | |
Realizační výstup | 95 | Realizace implementuje hru v Unity, která používá částicové systémy pro práci s kapalinami, jakožto hlavní mechaniku hry. Kromě základní hry, která obsahuje několik připravených úrovní, je zde k dispozici i editor, který umožňuje vlastní vytváření úrovní, pomocí vstupního obrázku. Uživatel tedy herní "level" v podstatě pouze nakreslí pomocí základních barev v rastru, což je dle mého názoru efektivnější než ruční tzv. "tahání" částí mapy po editoru. Graficky je hra zpracována moc pěkně a současně obsahuje i zvukový doprovod. Ve hře jsem nenašel žádné chyby. | |
Využitelnost výsledků | Jedná se o práci kompilačního charakteru, která je dle mého názoru připravena k publikaci na vhodné platformě. |
eVSKP id 144144