NĚNIČKA, M. Návrh marketingové strategie spolecnosti [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2025.

Posudky

Posudek vedoucího

Havíř, David

Práce vychází z adekvátních zdrojů a zodpovědně zpracovaných analýz. Jednotlivé části práce jsou zpracovány důkladně. Návrhy lze považovat za obecně přínosné. Práce zcela naplňuje stanovený cíl.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A Práce zcela naplňuje stanovený cíl.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A Zvolený postup řešení je logický, v práci jsou převážně důkladně využity metody, které jsou pro tento typ práce adekvátní.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A Obsah teoretické části vytváří východiska pro zpracované analýzy a výsledky analýz jsou dále plně využity pro návrh doporučení.
Praktická využitelnost výsledků B Práce obsahuje řadu prakticky využitelných návrhů, které vycházejí z poznatků jednotlivých analýz, přičemž celkové zpracování je důkladné. Výsledky lze na základě poskytnutých informací považovat za obecně přínosné.
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce má nadstandardní rozsah, vhodnou a jasnou strukturu, použitá terminologie i odborná jazyková úroveň je adekvátní. Práce na velmi dobré úrovni splňuje formální náležitosti.
Práce s informačními zdroji, včetně citací B Práce vychází z řady základních odborných zdrojů. Se zdroji je pracováno převážně adekvátně.
Navrhovaná známka
A

Posudek oponenta

Kaňovská, Lucie

Diplomová práce předkládá návrh marketingové strategie farmářské prodejny. Autor v práci prokázal schopnost využít získaných teoretických poznatků v analytické a návrhové části. Práce má logickou a přehlednou strukturu. Návrhová část obsahuje praktická doporučení pro prodejnu, která mohou být velmi dobře prodejnou využitelná, které jsou naplánována i s ohledem na čas a realizaci. Připravené návrhy mohou být pro prodejnu jednoznačně přínosem. Cíl práce byl naplněn. Práci doporučuji k obhajobě.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů B Stanovený cíl práce byl naplněn.
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod C Vzhledem k tématu práce byl zvolen správný postup a adekvátní metody, včetně dílčích shrnutí. V práci bylo také využito dotazníkové šetření u zákazníků prodejny. Přínosem by bylo detailní vymezení zákazníků již v analytickéí částí a také detailní analýza konkurence, viz str. 57. Některé příležitosti ve SWOT analýze, jako např. "posílení market. komunikace", jsou spíše slabou stránkou, vychází z interního prostředí.
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C Byla prokázána schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich odpovídající závěry, což je patrné hlavně při propojení analytické a návrhové části práce. V kap. 4.1 by bylo vhodnější jasně zvolit jednu ze 4 strategií a na ni se dále v návrzích zaměřit a jasně popsat, jak bude naplněna.
Praktická využitelnost výsledků C Práce na základě analýz a výzkumu zákaznického chování navrhuje konkrétní marketingová opatření (např. komunikace na sociálních sítích, věrnostní program, regionální inzerce, vytvoření zákl. webu), která jsou prakticky realizovatelná s ohledem na možnosti malého podniku. Autor se zaměřuje také na kroky realizace, náklady, měření návratnosti a úspěšnosti návrhů. Také na celkový harmonogram zavedení a vymezení odpovědností při realizaci návrhů. Nicméně bylo by lepší jasně uvést v úvodu návrhů (např. na konci kap. 4.1 nebo před 4.3) propojení s vybranou strategií a následnými opatřeními, resp. pro zdůraznění strategického pohledu na navržená opatření, a následné celkové  měření a vyhodnocení efektivity strategie.
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B Práce má logickou a přehlednou strukturu a využívá standardního členění do kapitol. Je použita vhodná terminologie a odpovídající jazyková úroveň.
Práce s informačními zdroji B V práci je využito adekvátních informačních zdrojů, které jsou vhodně citovány. U některých informací, např. náklady návrhů, kap. 4.3.3, chybí uvedení zdroje.
Navrhovaná známka
B

Otázky

eVSKP id 168426