BÍL, J. Nástroj pro generování testovacích cest dle zadaného kritéria [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2024.
Student se ujal práce na projektu zodpovědně, zapracoval veškeré hlavní připomínky a postupoval dle domluveného plánu. Dosáhl použitelného výsledku, na který lze navázat výzkumem v oblasti automatizace testování.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Cílem diplomové práce bylo navrhnout a experimentálně ověřit novou techniku tvorby testovacích vstupů pro testování jednotek. Dosažení cíle vyžaduje orientaci v oblastech překladu kódu, automatů a SMT řešičů. Dosažené výsledky odpovídají očekávání - povedlo se experimentálně ověřit použitelnost nové techniky. | ||
Práce s literaturou | Malá část studijních pramenů byla studentovi doporučena, většinu referencí si však našel sám. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student byl aktivní po celou dobu vypracování projektu. Na konzultace byl připraven a s jasným pokrokem práce. | ||
Aktivita při dokončování | Programovou část měl hotovou s dostatečným předtihem. Na technické zprávě začal pracovat podle plánu. K obsahu technické zprávy jsem měl možnost se několikrát vyjádřt. Mé připomínky vedly většinou ke struktuře nebo k vybraným detailům popisu algoritmů a způsobu vyjadřování. | ||
Publikační činnost, ocenění |
Jedná se o práci s povedeným realizačním výstupem, ale s horší textovou zprávou. Navrhuji hodnotit tuto práci stupněm C.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | |||
Rozsah splnění požadavků zadání | |||
Rozsah technické zprávy | |||
Prezentační úroveň technické zprávy | 80 | Pro prezentační stránce je práce v pořádku. Kapitoly na sebe navazují a vše důležité je vysvětleno. V práci lze nalézt nějaké menší nedostatky v prezentaci, jako například: Kapitola 2.3: dochází ke skoku kontextu, což zhoršuje čitelnost 2.5.2: SMT nám kromě ohodnocení proměnných dodá také realizaci funkcí | |
Formální úprava technické zprávy | 69 | Formální stránka je nejslabší částí této práce. Najdeme zde plno gramatických chyb, překlepů a chybějících, nebo přebývajících slov. Celkově text působí dojmem, že práce byla dokončována na poslední chvíli a na závěrečnou kontrolu nezbyl čas. "a" na konci řádku na velkém množství míst místech strana 1: ... analyzováním chování softwaru během jeho opakovaném spouštění. strana 6: kdy je rozpoznám -> kdy je rozpoznán strana 10: použijeme CFG ukázaného na Obrázku strana 17: aby aby (na dvou místech -- copy-and-paste) strana 18: určié strana 21: dvě logické řešení -> dvě logická řešení strana 21: pokud výsledná cesta nesplnila podcestu kritéria pokrytí -- nejasné, asi chyba strana 23: hodnotami v tabulce -- chybí číslo tabulky strana 34: první věta -- tam zjevně něco chybí strana 37: číslo stránky v konfliktu s popiskem obrázku obrázek 4.4: popisek: a jaká data si předávají | |
Práce s literaturou | 90 | Všechny použité zdroje jsou citovány. Autor akorát dává citaci až na úplný konec sekce, takže například v sekci 2.3 má čtenář pocit, že zde citace chybí (je však až na úplném konci sekce). | |
Realizační výstup | 90 | Realizačním výstupem je nástroj catgenify implementovaný v Pythonu s využitím několika standardních knihoven. Po instalaci nutných knihoven pro Python nástroj běží out-of-the-box a je ho možné vyzkoušet na přiložených příkladech. Vstupy jsou ve formě control-flow grafů generovaných z C kódu nástrojem, který není součástí této práce. Nástroj je plně funkční a splňuje požadavky zadání DP. | |
Využitelnost výsledků | Vytvořený nástroj plní svůj účel a může být využit jako modul v rámci složitějšího testovacího prostředí. Generování testovacích vstupů nicméně není úplně rychlé -- je otázka, jak bude program škálovat pro větší a složitější vstupy. |
eVSKP id 155691