HOS, A. Simulátor městské dopravy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.

Posudky

Posudek vedoucího

Rozman, Jaroslav

Student byl během řešení aktivní, výsledkem jeho práce je funkční aplikace a vzhledem k větší obtížnosti zadání ji hodnotím stupněm B.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Informace k zadání Cílem práce bylo vytvořit desktopovou aplikaci, která umožní simulovat provoz na vybrané části silniční sítě. Podobné práce už na fakultě v minulosti vznikly, ale student si svoje řešení vymyslel celé sám. Jedná se o práci celkem komplexní, a proto ji hodnotím jako spíše obtížnou. S jejím výsledkem jsem spokojen.
Práce s literaturou Literatura, kterou si student obstarával samostatně, je vhodně zvolena.
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace Student byl během řešení aktivní, na konzultace chodil pravidelně a připraven.
Aktivita při dokončování Programová část práce byla dokončena v dostatečném předstihu, ale textová část práce moc konzultovaná nebyla.
Publikační činnost, ocenění -
Navrhovaná známka
B
Body
80

Posudek oponenta

Janoušek, Vladimír

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Náročnost zadání Jde o simulátor dopravy na mikroskopické úrovni, agentem je vozidlo s řidičem. Požadavky jsou ve srovnání s profesionálními simulátory dosti zjednodušené. Přesto bylo nutné se potýkat s poměrně netriviálními problémy.
Rozsah splnění požadavků zadání
Rozsah technické zprávy 42 stran v LaTeXu.
Prezentační úroveň technické zprávy 75 Technická zpráva má jasnou strukturu, je psána srozumitelně, obsah je velmi dobře čitelný a pochopitelný. Postrádal jsem ale vcelku očekávatelné porovnání se simulátorem Eclipse SUMO ( https://www.eclipse.org/sumo/ ).
Formální úprava technické zprávy 80 Typograficky a jazykově technická zpráva odpovídá očekávanému standardu.
Práce s literaturou 70 Výběr studijních pramenů odpovídá řešené problematice, prameny jsou řádně citovány a z textu je zřejmé, co je vlastním přínosem autora co je převzato. Postrádal jsem ale odkaz na konkurenční řešení.
Realizační výstup 80 Realizačním výstupem je simulátor, který bez problémů splňuje požadavky zadání. Student se vypořádal s řadou netriviálních problémů a výsledek je plně funkční. Implementace je rozumně zdokumentována, i když bych uvítal formálnější specifikaci s využitím například prostředků UML.
Využitelnost výsledků Simulátor aplikuje známé principy v originální implementaci. Je dobře použitelný pro výukové účely a dá se dále vylepšovat. V porovnání např. se SUMO jde o velmi zjednodušený simulátor. Světelné křižovatky jsou řízeny podle pevně stanoveného časového plánu. Agenti jsou napevno zabudovaní v simulátoru. Změna chování řidiče znamená rekompilovat celý simulátor. Nicméně, jako jistá vývojová fáze v rámci lokálních aktivit na FIT VUT to dává smysl.  
Navrhovaná známka
C
Body
75

Otázky

eVSKP id 142835