HOS, A. Simulátor městské dopravy [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií. 2023.
Student byl během řešení aktivní, výsledkem jeho práce je funkční aplikace a vzhledem k větší obtížnosti zadání ji hodnotím stupněm B.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Informace k zadání | Cílem práce bylo vytvořit desktopovou aplikaci, která umožní simulovat provoz na vybrané části silniční sítě. Podobné práce už na fakultě v minulosti vznikly, ale student si svoje řešení vymyslel celé sám. Jedná se o práci celkem komplexní, a proto ji hodnotím jako spíše obtížnou. S jejím výsledkem jsem spokojen. | ||
Práce s literaturou | Literatura, kterou si student obstarával samostatně, je vhodně zvolena. | ||
Aktivita během řešení, konzultace, komunikace | Student byl během řešení aktivní, na konzultace chodil pravidelně a připraven. | ||
Aktivita při dokončování | Programová část práce byla dokončena v dostatečném předstihu, ale textová část práce moc konzultovaná nebyla. | ||
Publikační činnost, ocenění | - |
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Náročnost zadání | Jde o simulátor dopravy na mikroskopické úrovni, agentem je vozidlo s řidičem. Požadavky jsou ve srovnání s profesionálními simulátory dosti zjednodušené. Přesto bylo nutné se potýkat s poměrně netriviálními problémy. | ||
Rozsah splnění požadavků zadání | |||
Rozsah technické zprávy | 42 stran v LaTeXu. | ||
Prezentační úroveň technické zprávy | 75 | Technická zpráva má jasnou strukturu, je psána srozumitelně, obsah je velmi dobře čitelný a pochopitelný. Postrádal jsem ale vcelku očekávatelné porovnání se simulátorem Eclipse SUMO ( https://www.eclipse.org/sumo/ ). | |
Formální úprava technické zprávy | 80 | Typograficky a jazykově technická zpráva odpovídá očekávanému standardu. | |
Práce s literaturou | 70 | Výběr studijních pramenů odpovídá řešené problematice, prameny jsou řádně citovány a z textu je zřejmé, co je vlastním přínosem autora co je převzato. Postrádal jsem ale odkaz na konkurenční řešení. | |
Realizační výstup | 80 | Realizačním výstupem je simulátor, který bez problémů splňuje požadavky zadání. Student se vypořádal s řadou netriviálních problémů a výsledek je plně funkční. Implementace je rozumně zdokumentována, i když bych uvítal formálnější specifikaci s využitím například prostředků UML. | |
Využitelnost výsledků | Simulátor aplikuje známé principy v originální implementaci. Je dobře použitelný pro výukové účely a dá se dále vylepšovat. V porovnání např. se SUMO jde o velmi zjednodušený simulátor. Světelné křižovatky jsou řízeny podle pevně stanoveného časového plánu. Agenti jsou napevno zabudovaní v simulátoru. Změna chování řidiče znamená rekompilovat celý simulátor. Nicméně, jako jistá vývojová fáze v rámci lokálních aktivit na FIT VUT to dává smysl. |
eVSKP id 142835