TRNKOVÁ, K. Odlišnosti v chování cílových skupin zákazníků a jejich zohlednění v marketingové komunikaci [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.
V práci je prokázána schopnost využít získaných poznatků v analytické a následně i návrhové části. Práce se zabývá velice zajímavým tématem, které vychází z blízkostí kultur a chování zákazníků v České republice a na Slovensku. Z příkladukonkrétních kampaní pak vyvozuje adekvátní závěry. Svoji povahou je spíše analytického rázu. Autorka k práci přistupovala velice svědomitě a s obrovským zájmem o zvolenou problematiku. Samotné zpracování započala vzhledem k náročnosti s velkým předstihem. Bohužel ale nastala omezení v důsledku koronavirové pandemie, která se projevila i v omezeních u analyzované společnosti. I přes zmíněné komplikace se studence podařilo práci včas dokončit a zpracovat velice kvalitní analýzy, výstupy i doporučení. Práci jako celek lze označit za přínosnou a to nejen pro výsledky analýz, ale zejména pro praktická doporučení. V oblasti výstupů stojí za vypíchnutí např. znázornění a popsání charakteristických vlastností českých a slovenských zákazníků, které napomáhá k jejich lehčímu pochopení a následnému zacílení. Výsledky práce se mohou stát zajímavým podkladem pro další témata týkající se rozdílnosti v chování zákazníků na trzích v České republice a na Slovensku. Práce tak z tohoto pohledu převyšuje běžně očekávané přínosy od tohoto typu prací (bakalářské práce). Otázky k obhajobě: 1) Lze podle Vás uplatnit Vašeho výstupu v podobě charakteristických vlastností českých a slovenských zákazníků pro nastavení marketingové komunikace i v jiném odvětví než je odvětví analyzované společnosti? O jaká odvětví by se mohlo jednat? 2) Myslíte si, že následky pandemií mohou vést i k dlouhodobé změně vnímání hodnot a postojů zákazníků na těchto dvou analyzovaných trzích?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Výstupy předložené práce směřují k naplnění cílů stanovených v zadání. | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | Autorka zvolila vhodný postup řešení a využívá adekvátních metod. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | Autorka v práci jednoznačně prokazuje schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry. Oceňuji mj. grafické znázornění charakteristických vlastností českých a slovenských zákazníků. | |
Praktická využitelnost výsledků | A | Výstupy práce jsou prakticky využitelné. Praktická využitelnost může být shledávána mj. v dalším rozšiřování výzkumů v oblasti odlišnosti chování zákazníků dvou zdánlivě blízkých zemí jako je Česká republika a Slovenská republika. | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | Práce je uspořádána logicky a přehledně. Autorka využívá vhodné terminologie. Její vyjadřování je na velmi dobré odborné jazykové úrovni. | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B | Práce obsahuje adekvátní informační zdroje, které jsou také náležitě citovány. |
Předložená bakalářská práce představuje velmi kvalitní materiál, jež pomůže podpořit rozvoj vybrané společnosti. OTÁZKY: 1) Jaký je předpokládaný harmonogram implementace návrhů?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | B | Bakalantka zpracovala bakalářskou práci na vysoké úrovni. Jednotlivé návrhy lze považovat za relevantní podklad pro posílení tržní pozice vybraného podniku (Škoda Auto). | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | C | Struktura teoretické části je zaměřena na oblast marketingového mixu (kap. 1.3). V jednotlivých podkapitolách se však zaměřuje pozornost pouze na oblast marketingové komunikace. Bez popisu ostatních prvků marketingového mixu je snižována možnost popisu samotné marketingové komunikace. Výsledné použití struktury marketingového mixu v kap. 2.3 již odpovídá standardnímu teoretickému rámci marketingového mixu. | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | Vypracovaná analytická část bakalářské práce dosahuje vysoké úrovně a jednotlivé části jsou ve vzájemné synergii. Zjištěné výsledky a návrhy jsou pak akceptovány na straně managementu podniku. | |
Praktická využitelnost výsledků | B | Předložená bakalářská práce může být považována za vhodný podklad pro rozvoj zvoleného podniku v oblasti podpory prodeje s pozitivním působením na chování cílového zákazníka. | |
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | Použitá terminologie v bakalářské práci obsahuje drobné chyby bez zásadního vlivu na celkovou kvalitu práce. Z hlediska ostatních hledisek je práce v zásadě v pořádku. | |
Práce s informačními zdroji | B | Bakalantka využívá relevantní zdroje, které popisují zvolené téma bakalářské práce. V rámci použitých citací bakalantka míchá citační styly, čímž je snižována kvalita práce. |
eVSKP id 127523