KŘÍŽ, J. Softwarová podpora výuky kryptosystémů založených na problému diskrétního logaritmu [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2009.
Diplomant požadované zadání splnil a nad jeho rámec ještě vytvořil modul DSA podpisu. Při řešení práce prokázal značnou studijní aktivitu a samostatnost. Z formálního hlediska práce obsahuje pouze drobné chyby. Chválím jej za nadstandardní využívání literatury. Celkově práci hodnotím 98 body, tj. známkou Výborně.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | A | 50/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | A | 20/20 | |
Formální zpracování práce | A | 18/20 | |
Využití literatury | A | 10/10 |
Ve své diplomové práci měl Bc. Jiří Kříž za úkol prostudovat a popsat metody kryptografických systémů založených na problému diskrétního logaritmu a na tomto teoretickém základě navrhnout a vytvořit aplikaci pro podporu výuky uvedené problematiky. Dle tohoto zadání je také provedeno členění práce. Úvodních 29 stran práce má rešeršní charakter a je v něm proveden souhrn kryptografických systémů, se zaměřením na algoritmy, jejichž bezpečnost je založen na obtížnosti řešení diskrétních logaritmů. Tato část práce není zpracována příliš pečlivě, vyskytuje se zde, jakož i v celé práci, řada překlepů, není dodržen jednotný zápis matematických vztahů a jednotná terminologie. Dále se zde vyskytuje řada nevhodně zvolených termínů a dalších faktických nepřesností. Např. - na str. 4 je nevhodně použitý pojem kódování pro šifrování, - obr. 2 je nepřesný, uvedený postup se v praxi nepoužívá a je v něm nevhodně použitý termín šifrování pro podepisování (šifruje se veřejným klíčem a šifrováním se data utajují, což neodpovídá vlastnostem podpisu), - nejsou důsledně číslovány matematické vztahy a i jejich zápis je nejednotný např. str. 9, - z formálního hlediska je v práci také nestandardně citovaná použitá literatura. Stěžejní částí práce je návrh vlastní výukové aplikace. Pro tvorbu aplikace dle mého soudu autor zvolil vhodné řešení, na základě využití webového serveru a programovacího systému Java. Uvedené řešení je platformově nezávislé a lze jej snadno využít ve výuce, pro kterou je aplikace primárně určena. Vytvořená aplikace je funkční, její řešení je přehledné a splňuje požadavky zadání. I přes uvedené výtky lze však konstatovat, že zadání práce bylo splněno a diplomant prokázal schopnost využít teoretické poznatky při řešení konkrétního technického problému.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | A | 18/20 | |
Odborná úroveň práce | C | 37/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | A | 18/20 | |
Formální zpracování práce | C | 7/10 |
eVSKP id 21864