MATYSKIEWICZ, J. 3D simulační toolbox [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2011.

Posudky

Posudek vedoucího

Richter, Miloslav

Hlavním úkolem bylo vytvoření simulačního toolboxu, na kterém by bylo možné testovat algoritmy počítačového vidění (tvorba snímků scén se známými parametry, souřadnicemi...). Předložená práce zadání splňuje. Znalosti diplomanta jsou na velmi vysoké úrovni. Pro vytvoření programu musel zvládnout rozsah znalostí, který přesahuje běžný standard. Práce představuje promyšlené a komplexní řešení. Práci lze vytknout pouze to, že pro její využití (například v bakalářském studiu) měl být návod pro použití více podrobný (názorný) a to jak pro ovládání prostředí, tak pro rozšíření o další komponenty. Diplomant pracoval samostatně, konzultoval pouze nejnutnější záležitosti. Navrhuji hodnocení A/výborně.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění zadání A 46/50
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) A 18/20
Formální zpracování práce A 18/20
Využití literatury A 10/10
Navrhovaná známka
A
Body
92

Posudek oponenta

Babinec, Tomáš

V rámci své diplomové práce pan Matyskiewicz navrhl a implementoval softwarové prostředí pro komplexní simulace 3D scén s pohyblivými objekty. Zadání práce, které je zaměřeno na generování grafické reprezentace umělé 3D scény a tvorbu 2D obrazů tohoto syntetického prostředí, diplomant značně rozšířil. Za nejvýznamnější rozšíření lze považovat implementaci fyzikálního modelu základních kinematických a dynamických vlastností objektů scény. Tímto došlo k významnému zvýšení přínosu celého prostředí a to především s ohledem na potenciální uplatnění při simulacích v robotice. Zmíněné radikální rozšíření řešené problematiky však dle mého názoru částečně omezilo úsilí věnované splnění některých požadavků původního zadání. To je patrné především v možnostech nastavení parametrů modelovaných kamer a tudíž možnostech pořízení obrazových záznamů scény. Text práce o rozsahu 86 stran má přehlednou strukturu. Uváděné informace jsou na vysoké odborné úrovni a poukazují na hluboké znalosti studenta v oblasti 3D počítačové grafiky a s ní související analytické geometrie, využití grafických procesorů (GPU) a programování. Úvodní kapitoly jsou věnovány základům 3D grafiky. Obsahují rešerše z oblastí reprezentace 3D scény, datových formátů, grafických knihoven, možností programování GPU a také fyzikálních simulátorů. Zde je potřeba vyzdvihnout orientaci pana Matyskiewicze v širokém spektru převážně anglických literárních zdrojů, jež jsou v práci hojně citovány. Druhá polovina práce je věnována popisu vytvořeného simulačního prostředí. Velký rozsah implementované funkčnosti poukazuje na značné časové prostředky, které bylo nutné věnovat vývoji knihovny. Celkově považuji práci za velmi zdařilou. Dosažené výsledky a kvalita provedení jednoznačně svědčí o inženýrských schopnostech diplomanta. Hodnocení 91 bodů A

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění požadavků zadání B 17/20
Odborná úroveň práce A 50/50
Interpretace výsledků a jejich diskuse A 18/20
Formální zpracování práce B 8/10
Navrhovaná známka
A
Body
93

Otázky

eVSKP id 39510