MÁTL, M. Návrh a tvorba laboratorní úlohy s palivovým článkem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií. 2010.
a) Splnění zadání Diplomant měl ve své práci za úkol provést studium a analýzu obecného palivového článku, zmapovat současný stav problematiky v oblasti vodíkových technologií a v poslední řade zjistit možnosti využití palivových článků ve výuce. Na základě získaných znalostí měl student dále provést analýzu návrhu laboratorní úlohy s palivovým článkem a poté vypracovat návrh úlohy včetně vzorového protokolu. Toto zadání bylo, i když s výhradami, splněno. b) Aktivita během řešení a zpracování práce Student nebyl během řešení práce samostatně aktivní, což vzhledem k tomu, že se jedná již o aprobační termín obhajoby bakalářské práce, je udivující. Pokud se již diplomant dostavil na sjednanou konzultaci, tak nebyl schopen zareagovat na podněty vedoucího a tyto podměty do práce zapracovat. c) Formální zpracování práce Formální zpracování práce je na průměrné úrovni. Práce sice splňuje formální požadavky na technický text, lze v ní však nalézt drobnosti ve formátování, stylizaci textu a hlavně kvalitě obrázků, které jsou vesměs všechny v katastrofické kvalitě a převzaty ze jiných zdrojů. d) Využití literatury Diplomant pracoval s literaturou v dostatečné míře. Vzhledem k faktu, že se jedná o téma, které se v písemné ale i elektronické literatuře vyskytuje, mohla být provedena důkladnější a kvalitnější rešerše zdrojů informací.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění zadání | D | 30/50 | |
Aktivita během řešení a zpracování práce (práce s literaturou, využívání konzultací, atd.) | F | 5/20 | |
Formální zpracování práce | E | 10/20 | |
Využití literatury | E | 5/10 |
Práce pojednává o výrobě vodíku a jeho upotřebení v palivovém článku. Práce by měla obsahovat i návrh laboratorní úlohy. Student zadání splnil. Mám ovšem velké připomínky k výsledkům. Práce je tvořena velmi stručně. V podstatě první 3 body jsou vyhotoveny pouze ve formě bodů a odrážek. Naprosto postrádám hlubší rozbor problému. I přesto, že se jedná o široké téma a materiálů je jistě dostatek, student teoretickou část pojal velmi svérazně. Jako naprosto zbytečné považuji zveřejnění map vodíkových stanic v Japonsku a USA. Je zde také nedostatečná citace obrázků. Proto první tři body hodnotím jako velmi slabé. Od bodu 4 se adept snaží o metodiku návrhu. Opět zde postrádám důležité veličiny. Autor se na straně 28 zmiňuje o Faradayových zákonech. Ani jeden však neuvádí v jeho obecné formě. Dále mně chybí hlubší práce elektrolyzéru (palivového článku). Rovnice elektrochemické reakce nejsou vůbec uvedeny. Na straně 32 u schématu není vhodné uspořádání ampermétru a voltmetru. O zásobnících na vopdík se autor nezmiňuje vůbec. Návrhy laboratorních úloh (jako stěžejní bod práce, dle mého) je zpracován značně laxně. De facto neobsahuje zásadní věci, které by si měly studenti odnést z laboratorní výuky. Práce s literaturou je ve skrze pouze práce s webovými odkazy. Nedostatečně jsou citovány odkazy na literaturu uvnitř textu. Celkově práci hodnotím jako velmi slabou.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků zadání | E | 11/20 | |
Odborná úroveň práce | F | 23/50 | |
Interpretace výsledků a jejich diskuse | E | 11/20 | |
Formální zpracování práce | E | 5/10 |
eVSKP id 32508