HUDEC, M. Osobní vozidlo s pneumatickým motorem [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2011.
Zadání diplomové práce bylo splněno v celém rozsahu, byla vytvořena koncepce, konstrukční návrh a provedena výpočtová kontrola hlavních komponent vozidla s pneumatickým pohonem. Z formálního hlediska lze vytknout pouze občasné menší stylistické nepřesnosti. Práce může být použita jako východisko pro realizaci vozidla.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | B | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | B | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Předložená diplomová práce měla za cíl vytvoření základní koncepce podvozkové části vozidla s pneumatickým pohonem včetně návrhu pohonu. Je zpracována do formy úvodní studie s použitím základních návrhových výpočtů. Práce znamenala shromáždit a použít podklady z více oblastí, v úvodní rešeršní části jsou však některé uváděné skutečnosti až zbytečně elementární (např. „- Ozubená soukolí, která spolu zabírají, tvoří soukolí“ na str. 21 a další). Bylo by obecně vhodnější se zde konkrétněji zaměřit na řešení vhodná pro navrhovaný pneumobil. Po stránce obsahové je v práci možno sledovat postup návrhu jednotlivých částí pneumobilu, Jednotlivé kapitoly však popisují především postup modelování dílů v CAD systému (týká se zvláště kapitoly „3D návrh“) místo toho, aby obsahovaly logické zdůvodnění výběru komponent a posouzení vhodnosti možných variant. S postupem základního analytického návrhového výpočtu v práci lze souhlasit, obsahuje však řadu nepřesností a chyb. Místo jejich detailnějšího popisu doporučuji korekci či upřesnění některých z nich prostřednictvím připojených dotazů. Provedenou základní analýzu napjatosti pomocí numerické simulace lze v zásadě akceptovat, její popis je však opět především popis postupu v menu. Stylisticky je práce pojata ne zcela šťastně a bylo by vhodnější, kdyby více odpovídala komentovanému logickému postupu. Po formální stránce mám k práci řadu výhrad. V práci chybí seznam použitých veličin a symbolů, jednotlivé vztahy nejsou navíc číslovány. V části analytického návrhového výpočtu je pro násobení používán symbol písmene „x“, což ztěžuje orientaci v uváděných vztazích. Jsou také používána nepříliš vhodná a výstižná označení (např. název kap. 3.4.1. "Výpočet ve Workbenchy" - str.67, název kap. 3.3 "Výpočet tvarové pevnosti" - str.66, přestože se zde není mez pevnosti používána atd.). Překlad některých pojmů v kap. 3.1.4 na str. 62-63 nezní česky, např. Piston Rod Movement – Pístnice pohyb, Load monument – Load pohyb, Tube length – Trubice délka atd. Celkový konstrukční návrh ve formě sestavy je vyobrazen pouze jednou na obr. 49 bez větších detailů. Grafické výstupy z numerických analýz nejsou zcela čitelné, nevidím proto jako vhodné uvádět na obrázcích zároveň celý systém menu (obr. 63-72). Závěry uvedené v práci shrnují základní rysy navržené koncepce. S většinou z nich lze v zásadě souhlasit, kromě úvodní věty „Tato studie … byla velmi rozsáhlá a objevilo se zde několik neuvažujících problémů“. Cíle práce v rozsahu daném zadáním byly dle mého názoru v práci splněny, práci doporučuji k obhajobě.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | D | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | D | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | D | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | D | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | D | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | D | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 33773