SVOBODA, L. Analýza spokojenosti zákazníků cestovní kanceláře a návrhy na její zlepšení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.

Posudky

Posudek vedoucího

Chlebovský, Vít

Cílem předložené práce je vypracování návrhů na zvýšení spokojenosti zákazníků vybraného podniku. Cíl považuji za splněný s drobnými připomínkami uvedenými dále. Z hlediska struktury práce a použitých metod jde o standardně zpracovanou práci - jsou využity běžné analytické metody, oceňuji jejich systematické zpracování a rovněž zpracovaný průzkum mezi zákazníky včetně základního statistického vyhodnocení. Vypracované návrhy vychází ze závěrů z analýz. Jsou opět systematicky členěny dle prvků marketingového mixu. K vyšší míře jejich praktického využití by přispělo přehledné zpracování akčního plánu jejich zavedení. Z ekonomického hlediska jsou pak vyčísleny náklady na zavedení návrhů, není už ale diskutována možná návratnost vynaložených prostředků. Náklady na realizaci návrhů jsou poměrně nízké vzhledem k tržbám společnosti, nicméně diskuze jejich návratnosti je důležitá. Otázka k obhajobě: V jakém časovém horizontu očekáváte dopady Vašich návrhů na spokojenost zákazníků?

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů C
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod B
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry C
Praktická využitelnost výsledků C
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň B
Práce s informačními zdroji, včetně citací B
Navrhovaná známka
C

Posudek oponenta

Pšenička, Martin

Diplomovou práci doporučuji k obhajobě. Zpracování diplomové práce je na vysoké úrovni. Celek je logicky uspořádán a jednotlivé části na sebe dobře navazují. Autor se velmi zevrubně zabýval teoretickým rozborem problematiky a použil velké množství zdrojů. Kde vidím asi jediný nedostatek hodnocené práce, je menší využití cizojazyčných zdrojů – z celkového počtu 47 citací je pouze 5 anglických. Ve vlastní výzkumné práci autor využil velmi dobře fakt, že měl na zpracování výzkumu dva roky. Mohl proto vyhodnotit dvě po sobě jdoucí sezóny a zhodnotit navržená a provedená opatření. Uvítal bych ale i finanční porovnání obou sezon – je ovšem možné, že tyto údaje nechtěla cestovní kancelář veřejně publikovat. V závěru práce autor shrnuje výsledky a provedená opatření, kladně hodnotím, že se nebál zmínit i to, co se nepodařilo realizovat. Vzhledem k výše zmíněným skutečnostem navrhuji práci ohodnotit stupněm A.

Dílčí hodnocení
Kritérium Známka Body Slovní hodnocení
Splnění stanovených cílů A
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod A
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry A
Praktická využitelnost výsledků B
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň A
Práce s informačními zdroji B
Navrhovaná známka
A

Otázky

eVSKP id 119264