SVOBODA, L. Analýza spokojenosti zákazníků cestovní kanceláře a návrhy na její zlepšení [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2020.
Cílem předložené práce je vypracování návrhů na zvýšení spokojenosti zákazníků vybraného podniku. Cíl považuji za splněný s drobnými připomínkami uvedenými dále. Z hlediska struktury práce a použitých metod jde o standardně zpracovanou práci - jsou využity běžné analytické metody, oceňuji jejich systematické zpracování a rovněž zpracovaný průzkum mezi zákazníky včetně základního statistického vyhodnocení. Vypracované návrhy vychází ze závěrů z analýz. Jsou opět systematicky členěny dle prvků marketingového mixu. K vyšší míře jejich praktického využití by přispělo přehledné zpracování akčního plánu jejich zavedení. Z ekonomického hlediska jsou pak vyčísleny náklady na zavedení návrhů, není už ale diskutována možná návratnost vynaložených prostředků. Náklady na realizaci návrhů jsou poměrně nízké vzhledem k tržbám společnosti, nicméně diskuze jejich návratnosti je důležitá. Otázka k obhajobě: V jakém časovém horizontu očekáváte dopady Vašich návrhů na spokojenost zákazníků?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | C | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Praktická využitelnost výsledků | C | ||
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | B | ||
Práce s informačními zdroji, včetně citací | B |
Diplomovou práci doporučuji k obhajobě. Zpracování diplomové práce je na vysoké úrovni. Celek je logicky uspořádán a jednotlivé části na sebe dobře navazují. Autor se velmi zevrubně zabýval teoretickým rozborem problematiky a použil velké množství zdrojů. Kde vidím asi jediný nedostatek hodnocené práce, je menší využití cizojazyčných zdrojů – z celkového počtu 47 citací je pouze 5 anglických. Ve vlastní výzkumné práci autor využil velmi dobře fakt, že měl na zpracování výzkumu dva roky. Mohl proto vyhodnotit dvě po sobě jdoucí sezóny a zhodnotit navržená a provedená opatření. Uvítal bych ale i finanční porovnání obou sezon – je ovšem možné, že tyto údaje nechtěla cestovní kancelář veřejně publikovat. V závěru práce autor shrnuje výsledky a provedená opatření, kladně hodnotím, že se nebál zmínit i to, co se nepodařilo realizovat. Vzhledem k výše zmíněným skutečnostem navrhuji práci ohodnotit stupněm A.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | B | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | ||
Práce s informačními zdroji | B |
eVSKP id 119264