BANDÚR, J. Návrh a zpracování výukových postupů přístrojové navigace [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta strojního inženýrství. 2014.
Diplomant v práci shrnul požadavky na syntetická výcviková zařízení pro piloty, porovnal je s parametry simulátoru FlitePro a navrhl možnosti jeho využití ve výukových osnovách jednotlivých předmětů LÚ. V rámci jednotlivých kapitol následně zpracoval úlohy pro jednotlivé kapitoly daných předmětů, sloužící pro přiblížení funkčnosti jednotlivých systémů a přístrojů pro provádění letů. Diplomant se bohužel při finálním zpracování práce nevyhnul některým formálním nedostatkům a grafickým nepřehlednostem. Vlastní řešení zadaného problému je dostatečně přínosné pro následné praktické využití při výuce uvedených předmětů.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Vlastní přínos a originalita | B | ||
Schopnost interpretovat dosažené vysledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | A | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | C | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | A | ||
Samostatnost studenta při zpracování tématu | A |
Diplomová práce je zaměřena na vytvoření postupu výcviku pilotů v oblasti navigace podle přístrojů. Cílem bylo vytvořit podrobný popis tohoto postupu tak, aby bylo možno při výcviku na VUT v Brně/FSI/Leteckém ústavu využívat leteckého simulátoru zvoleného typu. V úvodu práce diplomant shrnul požadavky leteckých předpisů na výcvik pilotů pro dosažení kvalifikace pro lety podle přístrojů. V další části stručně popsal použitý simulátor a návrhy postupů při výcviku (moduly základů letů podle přístrojů). Názorně objasnil, jakých znalostí je třeba dosáhnout pro výcvik základů letu a pro procedurální let podle přístrojů. V částech, popisujících principy činnosti uváděných radionavigačních zařízení, se autor dopustil několika dosti podstatných nepřesností (např. na str. 28; 29; 30 aj.), které poněkud snižují úroveň práce jako výcvikové pomůcky (nesprávné termíny, nevhodně použité veličiny apod.). Přes zmíněné nedostatky v popisu funkce navigačních prostředků a systémů tyto části zprávy o diplomové práci většinou vhodně doplňují obsah DP tím, že ve správné fázi výcviku pomáhají upevnit znalosti, vyžadované kvalifikačními testy JAA/EASA-FCL v předmětech 061 a 062. Text DP obsahuje dosti značný počet tiskových chyb, které je třeba odstranit. Podle posouzení pilotů Leteckého ústavu lze zprávu o diplomové práci pana Bc. Juraja Bandúra považovat za vhodnou a názornou pomůcku, která dobře doplňuje dosud používané metody výcviku pilotů pomocí leteckého simulátoru. Závěr: Diplomová práce splňuje požadavky zadání. Až na některé podrobnosti textu je dobře použitelná jako pomůcka pro praktický výcvik pilotů v kursech ATPL, konaných na VUT v Brně, Leteckém ústavu FSI. Formální uspořádání zprávy o DP odpovídá potřebám výcviku. Navrhuji hodnocení DOBŘE ( C).
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění požadavků a cílů zadání | A | ||
Postup a rozsah řešení, adekvátnost použitých metod | B | ||
Vlastní přínos a originalita | C | ||
Schopnost interpretovat dosaž. vysledky a vyvozovat z nich závěry | C | ||
Využitelnost výsledků v praxi nebo teorii | C | ||
Logické uspořádání práce a formální náležitosti | B | ||
Grafická, stylistická úprava a pravopis | B | ||
Práce s literaturou včetně citací | C |
eVSKP id 71573