NOVÁKOVÁ, H. Návrh marketingové strategie pro individuální vstup do podnikání v oblasti jazykového vzdělání [online]. Brno: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta podnikatelská. 2014.
Jedná se o velmi zdařilou diplomovou práci. Pro obhajobu navrhuji diskutovat o tomto dílčím problému: Úspěšnost realizace podnikatelského plánu je založena na řadě činitelů. Jaké činitele považujete pro úspěch Vašeho přístupu k výuce jazyků za nejdůležitější? Jak byste v této souvislosti charakterizovala "úspěch"?
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | Velmi zdařilá práce, z níž je cítit výrazná míra "osobního nasazení" autorky. Práce je napsaná velmi čtivým způsobem, na které si cením m.j. to, že vedle odborných kvalit autorky ukazuje i na její "literární" schopnosti. Přitom se tyto dvě stránky vzácně snoubí, výsledkem je pak velmi dobře napsaná diplomová práce | |
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | Poutavě podané analýzy, přitom zcela výstižné, zvolené metody adekvátní, získané údaje poskytují dostatečnou oporu pro navrhovaná opatření. | |
Praktická využitelnost výsledků | A | Bezesporu vysoce prakticky využitelné. Držím palce! | |
Uspořádání práce, formální náležitosti, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | A | Budu se opakovat, ale jde o práci, napsanou velmi erudovaně, čtivě, přitom jde o kombinaci uznávaných postupů - formálních analýz, doplněných uvedením příkladů "ze života". | |
Práce s informačními zdroji, včetně citací | A | Bez připomínek | |
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | Autorka prokázala schopnost analýzy situace v oblasti jazykového vzdělávání, získané výsledky jsou relevantní a závěry z nich vyvozené mají svou platnost, věřím, že nejen pro tento individuální případ. |
Autorka zcela vyčerpávajícím způsobem pojala tematiku zvolené práce - po obsahové stránce jí nelze nic vytknout. Netradiční je způsob diplomové práce, který je psaný ich-formou. Díky ní je práce velmi čtivá a lehce stravitelná. Má zde velmi přehledné grafy, tabulky a analýzy, ve kterých se snadno každý zorientuje. Za pozitivní také pokládám, že autorka v práci uvádí doslovně výroky respondentů, proč se angličtinu učit, a práce tak působí o to věrohodněji. Autorce lze vytknout pouze místy nevhodně zvolenou interpunkci a výrazy z běžně mluveného jazyka, které však práci na kvalitě neubírají. Celkově práci hodnotím jako plně aplikovatelnou pro praktickou výuku, neboť se sama zaobírám využitelností cizích jazyků v praxi. Model autorky se jeví jako plně funkční a mohl by se stát inspirací i pro další začínající lektory.
Kritérium | Známka | Body | Slovní hodnocení |
---|---|---|---|
Splnění stanovených cílů | A | ||
Zvolený postup řešení, adekvátnost použitých metod | A | ||
Schopnost interpretovat dosažené výsledky a vyvozovat z nich závěry | A | ||
Praktická využitelnost výsledků | A | ||
Struktura práce, použitá terminologie a odborná jazyková úroveň | C | ||
Práce s informačními zdroji | A |
eVSKP id 64009